home design 800Χ400

home design 1170x320

 vasilopoulos banner2

Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός: Εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία σε όλη την Πελοπόννησο

Εκδηλώσεις σε Ναύπλιο, Άργος, Κόρινθο, Νεμέα, Μεσσήνη, Πύλο, Γύθειο, Ορχομενό, Μαντινεία και Καρδαλύλη
Ναύπλιο Παλαμήδι

Ο θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» φέρνει τη σύγκρουση σε 68 αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε 12 περιφέρειες της Ελλάδας μέσα από 70 νέες, φιλόδοξες παραγωγές. Στην Πελοπόννησο θα πραγματοποιηθούν 10 εκδηλώσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Το πρόγραμμα

  • Τελευταία ώρα: Γυμναστική

-Ημερομηνίες: 12.07 — 13.07.2024

-Ώρα Έναρξης: 20:15

-Χώρος: Φρούριο Παλαμηδίου, Ναύπλιο

Η θεατρική ομάδα b.p.m. (beats per minute) theater group παρουσιάζει την περιπατητική χοροθεατρική παράσταση Τελευταία ώρα: Γυμναστική με στοιχεία θεάτρου ντοκιμαντέρ και θεάτρου της επινόησης, η οποία απευθύνεται σε εφήβους και νέους. Οι συντελεστές της παράστασης καλούν το κοινό να αναρωτηθεί γιατί η φράση του γυμναστή «Πάρτε μπάλες, τα αγόρια για ποδόσφαιρο και τα κορίτσια για μήλα» τους φαίνεται τόσο γνώριμη;

Η ώρα της γυμναστικής σε ένα γενικό λύκειο μετατρέπεται σε πεδίο μάχης με θέμα τις έμφυλες διακρίσεις και τα στερεότυπα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Το μάθημα διαλύεται όταν οι μαθητές αρχίζουν να διερευνούν και να αμφισβητούν τους έμφυλους διαχωρισμούς και τους τρόπους που αυτοί αναπαράγονται στη διάρκεια του μαθήματος. Μέσα από αυτήν την εκκίνηση, ξεδιπλώνεται μια αγωνιώδης εσωτερική σύγκρουση όλων των εμπλεκομένων σχετικά με τη θηλυκότητα και την αρρενωπότητα, την αμφισβήτηση των έμφυλων διαχωρισμών και τη διεύρυνση της σημασίας των έμφυλων ταυτοτήτων.

  • Σπαραγμός: Μια αφήγηση για το πένθος

-Ημερομηνίες: 26.08 — 27.08.2024

-Ώρα Έναρξης: 21:00

-Χώρος: Βυζαντινό Μουσείο Αργολίδας, Άργος

Τον αφανισμό. Τον σπαραγμό. Το πένθος. Την πίστη. Για σένα. Που έφυγες. Και για σένα. Που ήρθες. Για το χαρτί που σκίζεται. Για όλη την οικογένεια. Για το βράδυ Δευτέρας. Και για το βράδυ Τρίτης. Για το σύγχρονο θέατρο (Για τη σύγχρονη τέχνη). Και για τον σύγχρονο άνθρωπο. Για το Καλοκαιράκι. Για το Άργος μας. Για τον πολιτισμό. Και για την Ελλάδα ολόκληρη. Θάνατος στον χειμώνα. Θάνατος στον θάνατο. Με αφορμή τις Βάκχες του Ευριπίδη και τον Σπαραγμό της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, τα επί σκηνής πρόσωπα θα επιχειρήσουν να συντηρήσουν έναν κόσμο φτιαγμένο από χαρτί. Η παράσταση θα προσπαθήσει να αφηγηθεί την ιστορία του μυθικού βασιλιά Πενθέα ή αλλιώς εκείνου που εμείς ονομάζουμε «ο άνθρωπος των θλίψεων».

  • Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών

-Ημερομηνίες: 15.07 — 16.07.2024

-Ώρα Έναρξης: 21:15

-Χώρος: Αρχαιολογικός χώρος Μαντινείας, Αρκαδία

Η μουσικοθεατρική παράσταση Στον Λαβύρινθο: Μαρτυρίες και ποιήματα φυλακισμένων γυναικών ζωντανεύει ποιήματα, σκέψεις και μαρτυρίες φυλακισμένων και αποφυλακισμένων γυναικών.

Με όχημα παραδοσιακά τραγούδια από διάφορα μέρη της Ελλάδας και της Κάτω Ιταλίας αναδεικνύονται οι συναισθηματικές διακυμάνσεις, οι εσωτερικές συγκρούσεις και ο ψυχικός αγώνας των γυναικών αυτών. Στη σκηνή, επτά γυναίκες καλλιτέχνιδες –πέντε μουσικοί, μια ηθοποιός και μια χορεύτρια– δημιουργούν από κοινού μια ποιητική, μουσική και εικαστική αναπαράσταση του Λαβυρίνθου.

Μια σύγχρονη τελετουργία που συνδυάζει την αφήγηση, τη live μουσική και τον χορό δημιουργώντας άλλοτε ένα καταιγιστικό, πυρετικό performing και άλλοτε μια πιο «δωρική» παραδοσιακή φόρμα διαφορετικών σκηνικών εκδηλώσεων, με σκοπό να ζωντανέψει επί σκηνής τον Λαβύρινθο που γεννιέται στο μυαλό και την ψυχή των έγκλειστων γυναικών. Ένας ύμνος στην προσωπική διαδρομή κάθε ανθρώπου μέχρι να φτάσει στην πολυπόθητη ελευθερία.

  • Et in Arcadia ego / Ήμουν κι εγώ στην Αρκαδία

-Ημερομηνίες: 31.07 — 01.08.2024

-Ώρα Έναρξης: 19:00

-Χώρος: Αρχαίο Θέατρο Ορχομενού Αρκαδίας

Τέσσερις ηθοποιοί και ένας μουσικός ταξιδεύουν στην Αρκαδία, αναζητώντας τα θραύσματα του μύθου. Σκοπός τους: να ιδρύσουν μια ουτοπική κοινότητα σε αρμονία με τη φύση, στην παράδοση του Αρκαδικού Ιδεώδους.

Η Αρκαδία είναι από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα ο τόπος πάνω στον οποίο η ευρωπαϊκή σκέψη προβάλλει την ιδέα ενός χαμένου επί γης παραδείσου. Είναι ένας τόπος όπου μύθος και πραγματικότητα συνενώνονται. Ταυτόχρονα αποτελεί πρότυπο του προβλήματος ετεροπροσδιορισμού της Ελλάδας, μιας και οι περισσότεροι εκ των διανοητών που καθόρισαν την αντίληψη σχετικά με εκείνη δεν την επισκέφθηκαν στην πραγματικότητα ποτέ.

Πόσο απέχει η δυτικοευρωπαϊκή μυθική παράδοση της Αρκαδίας από τη σύγχρονη ελληνική εμπειρία; Μπορούμε σήμερα να φανταστούμε μια ιδανική κοινωνία; Μπορούμε να φανταστούμε μια ζωή σε αρμονία με τη φύση, ή κάτι τέτοιο έρχεται σε σύγκρουση με τον σύγχρονο τρόπο ζωής;

  • Afternoon dances

-Ημερομηνίες: 10.07 — 11.07.2024

-Ώρα Έναρξης: 19.30

-Χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Νεμέας, Αύλειος χώρος

Το νέο έργο του χορογράφου και χορευτή Δημήτρη Μυτιληναίου με τίτλο Afternoon dances προτείνει μια χορογραφική γλώσσα πιο οριζόντια, λιγότερο ανταγωνιστική και χωρίς προσωπείο.

Το Afternoon dances θα μπορούσε να το περιγράψει κάποιος ως ένα υβριδικό έργο που αντλεί πρώτες ύλες από το κλασικό μπαλέτο και τις αντικρούει με χορογραφικά εργαλεία του μεταμοντέρνου και σύγχρονου χορού. Υπό τους ήχους κρουστών οργάνων, οι χορευτές εμφανίζονται σε διάφορους συνδυασμούς με σόλο, ντουέτα, τρίο αλλά και ως κουαρτέτο, με μόνα αισθητικά μέσα την κίνηση και τη μουσική.

  • Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα

-Ημερομηνίες: 24.08 — 25.08.2024

-Ώρα Έναρξης: 20:00

-Χώρος: Αρχαιολογικός χώρος Κορίνθου

Το νεανικό μυθιστόρημα Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα της Αγγελικής Δαρλάση μεταφέρεται στη σκηνή σε διασκευή της συγγραφέως και μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Χρήστου Χριστόπουλου, δημιουργώντας μια ξεχωριστή παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 11 ετών.

Ήταν κάποτε ένα κορίτσι που είχε ακούσει τα αγάλματα να τραγουδούν, είχε χορέψει μαζί τους στο φως του φεγγαριού, τα είχε δει να δακρύζουν. Επειδή τα αγάλματα τις νύχτες ζωντανεύουν. Η Αγγελίνα το ήξερε καλά αυτό, αφού μεγάλωσε μέσα στο μουσείο. Ο Τίκο και τα αγάλματα ήταν οι καλύτεροί της φίλοι. Όταν ο Μουσολίνι κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα, ο φόβος ότι θα επικρατήσει το σκοτάδι του ναζισμού έγινε ακόμα ισχυρότερος. Κι όσοι σχετίζονταν με το μουσείο, από τους αρχαιολόγους μέχρι τους απλούς εργάτες, όλοι μοιράζονταν μια κοινή αγωνία, όλοι προστάτευαν το ίδιο μυστικό, που έμοιαζε να συνοψίζεται σε μία και μόνο φράση: «Να προλάβουμε…». Η Αγγελίνα θα θελήσει να μάθει εκείνο το μυστικό και να βοηθήσει τον φίλο της τον Τίκο να κρύψει το δικό του.

  • Χιονάτες

-Ημερομηνίες: 29.08 — 30.08.2024

-Ώρα Έναρξης: 20:30

-Χώρος: Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης, Μεσσηνία

Το έργο Χιονάτες είναι μια παράσταση για δύο αφηγήτριες και τετραμελές μουσικό σύνολο. Στο έργο, τρεις Χιονάτες «συναντιούνται» και «συνομιλούν» για την οδύνη να μεγαλώνεις, το κόστος να ενηλικιώνεσαι, τα δώρα του δάσους. Οι Χιονάτες, όπως όλα τα παραμύθια, δεν γνωρίζουν κανένα σύνορο γλωσσικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό.

Με όχημα το πιο εύθραυστο από όλα τα μουσικά όργανα, την ανθρώπινη φωνή, διαπερνούν τον χρόνο και τους τόπους, αλλάζουν και μας δίνουν υπέροχες εκδοχές τους σε Βαλκάνια, Ευρώπη, Αφρική. Τα μαγικά παραμύθια είναι τραγούδια που παραδίδονται από γενιά σε γενιά και κάθε φορά ενδύονται τους ρυθμούς και τις μελωδίες της κοινότητας του παραμυθά που τα αφηγείται.

  • hot dark matter

-Ημερομηνίες: 18.07 — 19.07.2024

-Ώρα Έναρξης: 21:30

-Χώρος: Ανάκτορο Νέστορος, Πύλος

Το έργο hot dark matter, σε σύλληψη και χορογραφία της Ζωής Ευσταθίου, εξερευνά και παραλληλίζει το «πέρασμα» των προσφύγων με το πέρασμα από τον ουρανό στη γη και την υποδοχή του πρόσφυγα με την άφιξη μιας θερμής σκοτεινής ύλης, μιας αριστερόστροφης δίνης που μεταφέρει πληροφορία, μιας αμφιλεγόμενης μάζας.

Το hot dark matter είναι ένα πρόγραμμα ανίχνευσης σωμάτων, σε ωκεάνια βάθη, ένα πρόγραμμα ανίχνευσης της «Οδύσσειας» των προσφύγων που εκπέμπονται από χώρες ξένες. Με βασική εστίαση στο σώμα του χορευτή που κινείται αριστερόστροφα και στην προσπάθειά του να κινηθεί προς το φως, διαμορφώνονται οι έννοιες του αποκλεισμού και της ενσωμάτωσης, της διομαδικής επαφής και της σύγκρουσης. Το έργο ακροβατεί στην ύπαρξη ή μη ρεαλιστικής σύγκρουσης κατά την υποδοχή της θερμής σκοτεινής ύλης και τα σώματα συγκρούονται, συγχρονίζονται, ενσωματώνονται, αποκλείονται και πορεύονται μαζί.

  • ΝΥΚΛΙΑΝΟΙ

-Ημερομηνίες: 09.08 — 10.08.2024

-Ώρα Έναρξης: 21:15

-Χώρος: Οχυρό συγκρότημα των Τρουπάκηδων – Μούρτζινων, παλαιά Καρδαμύλη, Αύλειος χώρος

Στον πύργο των Μούρτζινων, στην παλαιά Καρδαμύλη, μνημείο που μαρτυρεί την ιστορία των τελευταίων Παλαιολόγων, η Φένια Παπαδόδημα μας ξεναγεί στη χώρα των Νυκλιάνων. Έναν τόπο και έναν κόσμο σκληρό αλλά και σαγηνευτικό, όπου ο θάνατος είναι διαρκώς παρών. Μέσα από την πρωτότυπη μουσική της, τις προσωπογραφίες του Γιώργου Κόρδη ζωγραφισμένες πάνω σε πέτρες που προβάλλονται στους τοίχους του πύργου, τα κείμενα –Μάνη του Πάτρικ Λη Φέρμορ, «Νέκυια» του Ομήρου, λαογραφικές, φιλοσοφικές μελέτες και προφορικές παραδόσεις– η παράσταση πραγματεύεται τη θέση της γυναίκας μέσα σε μια σκληρή πατριαρχική οικογένεια. Την αδυναμία αλλά και τη δύναμή της. Την κραυγή και το νανούρισμά της. Το όριο ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Σ’ αυτό το ομιχλώδες, μετέωρο «ανάμεσα» της Μάνης. Μαζί της ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών.

  • Ο χορός του θανάτου

-Ημερομηνίες: 12.08 — 13.08.2024

-Χώρος: Αρχαίο Θέατρο Γυθείου

Το έργο Ο χορός του θανάτου, σε σύλληψη και χορογραφία Ίριδας Καραγιάν, εστιάζει στην έννοια της σύγκρουσης εν καιρώ πολέμου, ένα επίκαιρο και βαθιά συγκινησιακό θέμα.

Αντλώντας έμπνευση από το ζωγραφικό έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Όττο Ντιξ Ο πόλεμος [Der Krieg, 1929-1932], καθώς και από τη συλλογή του από πενήντα χαρακτικά και γκραβούρες (1924), η Ίρις Καραγιάν χορογραφεί μια παράσταση με πολιτικά, εξπρεσιονιστικά και αλληγορικά στοιχεία που συνδυάζει τους τομείς του χορού και της μουσικής. Κινούμενη ανάμεσα σε αντίθετους πόλους όπως το χάος και η αρμονία, η σύγκρουση και η σύμπνοια, η ένταση και η ηρεμία, η παράσταση θα ενεργοποιήσει το Αρχαίο Θέατρο του Γυθείου με την ενέργεια της κίνησης των τεσσάρων χορευτών, δημιουργώντας ένα δυνατό και πυκνό χορογραφικό αφήγημα πάνω στην έννοια της σύγκρουσης.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σχόλια

georgopoulos ebea

vasilopoulos banner

banner Μπικάκης

evaggelinou ebea

karaboulis 350 copy
newsletter banner anagnostis