home design 800x400
home design 1170Χ320

Ναύπλιο: «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» της Σοφίας Καψούρου

Ο θεατρικός μονόλογό της «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» για μία και μοναδική παράσταση την Κυριακή 21 Ιουλίου, ώρα 21:30 στην Πινακοθήκη Ναυπλίου
karaiskakena photo 1

Η βραβευμένη με το Διεθνές Βραβείο της Ανατολίας Σοφία Καψούρου παρουσιάζει στην Εθνική Πινακοθήκη Ναυπλίου, στον πανέμορφο προαύλιο χώρο, τον θεατρικό μονόλογό της «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» για μία και μοναδική παράσταση την Κυριακή 21 Ιουλίου, ώρα 21:30.

Στην Πανσέληνο του Ιουλίου, κάτω από το φως του φεγγαριού, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μία μοναδική θεατρική εμπειρία στον ατμοσφαιρικό χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης Ναυπλίου. Ένα ταξίδι στον χρόνο, όπου το σήμερα θα συνομιλήσει με τα χρόνια του αγώνα του ’21 και η πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους θα ζωντανέψει ξανά μέσα από τη ζωή της Ζωής Διαμάντως Διμισκή, μητέρας του αρχιστράτηγου Γεώργιου Καραϊσκάκη.

Ο εκρηκτικός, αντισυμβατικός, σαρωτικός μονόλογος της Σοφίας Καψούρου «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά με τη Σοφία Καψούρου στον ρόλο της Καραϊσκάκενας εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Γυναικών Θεατρικών Συγγραφέων των Τουρκικών Κρατικών Θεάτρων τον Νοέμβριο του 2023 και παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην εμβληματική σκηνή Üsküdar Tekel Stage του Εθνικού Θεάτρου της Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, αποτελώντας μία σημαντική και ιστορική στιγμή για τις δύο γειτονικές χώρες.

Τον Μάρτιο του 2024 η Σοφία Καψούρου τιμήθηκε στην Κωνσταντινούπολη με το Διεθνές Βραβείο Θεάτρου στα 9α Διεθνή Βραβεία της Ανατολίας για το σύνολο του καλλιτεχνικού έργου της στο θέατρο στην Ελλάδα, τις ενεργές και αποτελεσματικές σχέσεις της με άλλες χώρες μέσα από την πρωτότυπη θεατρική της γραφή και την ερμηνευτική της δεινότητα ως ηθοποιού καθώς και την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσία της σε Διεθνή Θεατρικά Φεστιβάλ. Διακρίθηκε από την Επιτροπή Tiyatro Gazetesi – Διεθνή Βραβεία της Ανατολίας ανάμεσα σε εξέχουσες προσωπικότητες από όλο τον κόσμο και βραβεύτηκε για την πορεία της, το συγγραφικό της έργο και την πολύτιμη συνεισφορά της στο θέατρο εντός και εκτός Ελλάδας. Είναι η πρώτη Ελληνίδα καλλιτέχνις που έχει παραλάβει το Διεθνές Βραβείο Θεάτρου της Ανατολίας.

Ο μονόλογος «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» χαρακτηρίστηκε ως «αριστούργημα», «θησαυρός του ελληνικού θεάτρου», «ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της», «αντιπολεμική κραυγή», «φόρος τιμής στο μεγαλείο του αντι-ηρωισμού».

karaiskakena photo 4

«Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Τουρκίας, στο Üsküdar Tekel Stage στην Κωνσταντινούπολη, ο θεατρικός μονόλογος της Σοφίας Καψούρου “Καραϊσκάκενα, ο Θρύλος”, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη στις 25 & 26 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου Γυναικών Θεατρικών Συγγραφέων. Η παράσταση που παρουσιάστηκε πρώτα στην Αθήνα στον Πολυχώρο Vault, με τη στήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και έπειτα σε ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και θέατρα στην υπόλοιπη Ελλάδα, εκπροσώπησε επίσημα τη χώρα μας σε ένα παγκόσμιας εμβέλειας Φεστιβάλ για τη γυναίκα δημιουργό. Η Σοφία Καψούρου έγινε η φωνή της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας σε διεθνές επίπεδο, θυμίζοντας ότι η ελληνική γλώσσα είναι ζωντανή, ποιητική, μοναδική, έτοιμη να συνομιλήσει με τις γλώσσες όλες των ανθρώπων».

Αθηνόραμα

«Βλέποντας στη σκηνή τη Σοφία Καψούρου, που υποδύεται μια μητέρα που έχασε τον γιο της σε πόλεμο με τους Τούρκους, ένιωσα σαν να άκουγα τους θρήνους να αντηχούν από χωριά της Ανατολίας για τους μάρτυρες.

Η Σοφία Καψούρου έδινε ένα διαφορετικό μήνυμα σε κάθε φράση της παράστασης, που τόνιζε το ανούσιο του πολέμου. «Τούρκοι δεν θα ’μασταν κι εμείς, άμα γεννιόμασταν λίγα κύματα πιο πέρα;» Δεν είναι πολύ σημαντικό μήνυμα ότι η ερώτηση μας υπενθυμίζει ότι είμαστε άνθρωποι πάνω από όλα;
Ενώ η Σοφία Καψούρου μας υπενθυμίζει τις ομοιότητες μεταξύ των ανθρώπων που ζουν και στις δύο πλευρές του Αιγαίου, καλεί επίσης για ειρήνη ρίχνοντας μια κριτική ματιά στις προσπάθειες των πολεμοχαρών αυτοκρατορικών δυνάμεων να ενεργήσουν ως διαιτητές αναλαμβάνοντας αθώους ρόλους».

Hüseyin Özden, Adapazari Akşam Haberleri Gazetesi

Η παράσταση, παρουσιάστηκε εντός Ελλάδας για δύο επιτυχημένες σεζόν στην Αθήνα στον Πολυχώρο Vault, στο παγκόσμιας σημασίας αρχαιολογικό μνημείο της Πυραμίδας Ελληνικού Αργολίδας, στους στρατώνες Καποδίστρια στο Άργος, στο Fatum the Theatre  στα Χανιά.

«Κείμενο χειμαρρώδες, εκκωφαντικό»…

«Σκηνοθεσία εκπληκτική με αισθητικό ενδιαφέρον»…

«Ερμηνεία σπουδαία, δυνατή, αποσβολωτική»… είναι κάποιες από τις εξαιρετικές κριτικές.

Ένα αντιπολεμικό έργο σε καιρό πολέμου.

Ένα έργο ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της.

Φόρος τιμής στο ποδόσφαιρο και την ομορφιά του.

Η Καραϊσκάκενα, Μάνα του ήρωα Καραϊσκάκη, δεν γέννησε μόνο την Επανάσταση, η Καραϊσκάκενα είναι η Επανάσταση.

Το έργο ξεκινάει με την απόλυτη ανατροπή: Η Καραϊσκάκενα η Καλόγρια, στο κελί της, παρακολουθεί έναν ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τη Φενέρμπαχτσε. Ένθερμη οπαδός του Ολυμπιακού, της ομάδας που έδρα της είναι το στάδιο που φέρει το όνομα του Γιου της, του σπουδαίου αρχιστράτηγου της Επανάστασης, άριστη γνώστρια της ιστορίας της ομάδας, αιώνια θαυμάστρια του αείμνηστου Θανάση Μπέμπη και της ντρίμπλας του, αφηγείται τη ζωή της, τις δυσκολίες που συνάντησε για να αναθρέψει τον μικρό Γιώργη και ξαναζεί τη γέννηση του Γιου της αλλά και τον θάνατό του. Ο αγώνας τελειώνει με τους Έλληνες νικητές. Ο Ολυμπιακός βάζει γκολ. Ο αθλητισμός είναι ο μεγάλος νικητής.

Η Μάνα Καλόγρια. Η Μάνα Φίλαθλος. Η Μάνα Γυναίκα.

Η Μάνα που δεν έγινε ποτέ σύζυγος. «Μ’ όποιον θέλω τον έκανα. Με τον Θεό τον έκανα», απαντάει περήφανη στην Ιστορία. Η Καραϊσκάκενα κάθε Κυριακή πάει στο Φάληρο, στο Γήπεδο Καραϊσκάκη να μυρίσει το γρασίδι, να μυρίσει το παιδί της. Να τιμήσει τον γιο της. Τον Γιώργη της. Τον Αϊ-Γιώργη των Ελλήνων.  Πώς γεννιούνται οι ήρωες; Πώς πεθαίνουν; Πώς τους θυμόμαστε;

Το πιο σημαντικό για τον άνθρωπο είναι η μήτρα. Από πού έρχεται, ποιος είναι, πού πάει. Ποιον πολεμάει. Τη ρίζα του ή τη σκιά του. Μέσα από τις θεατρικές συντεταγμένες χαρτογραφείται το τοπίο της Επανάστασης, αποκαλύπτονται οι αντιφάσεις της εποχής, η θέση της γυναίκας τότε. Όλα τόσο επίκαιρα, γιατί… ό,τι είναι αθώο μια φορά, είναι για πάντα. Κι ό,τι ήταν βέβηλο μια φορά, θα ’ναι για πάντα.

karaiskakena photo 3

«Καραϊσκάκενα, Ο Θρύλος»

Αρκούν έντεκα για έναν Θρύλο; Ποιοι είναι αυτοί; Και σε ποια εποχή ανήκουν;

Λόγος «έφιππος» όπως η εικόνα του Καραϊσκάκη. Γλώσσα εξομολογητική, παραστατική, ποιητική, με ακαριαίες και ακραίες εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης. Σκηνοθεσία ανθρωποκεντρική, αντισυμβατική, με ευαισθησία, σκηνική ειλικρίνεια, αμεσότητα. Μουσική πρωτότυπη, Pasodoble και ζεϊμπέκικο μαζί. Σκηνικά εμπνευσμένα από τον μυσταγωγικό μοναστηριακό βίο. Ενδυματολογικός κώδικας με συμβολικές άχρονες λεπτομέρειες.

Η Ζωή είναι αγώνας.Η Μάνα του Καραϊσκάκη, η Καραϊσκάκενα, ερυθρόλευκη στην ψυχή και στο πάθος, αυθόρμητη και αθυρόστομη, αιχμηρή και ανυπόταχτη, ερωτική και αιρετική, ανορθόδοξη πιστή της ορθοδοξίας, μια «ροκ» προσωπικότητα σε εξορία, θα γίνει ένα με όλους.

«Η Σοφία Καψούρου παρά την αντίδραση της θεατρικής οικογένειας εξέρχεται,

εγκαταλείπει τα καθιερωμένα, ασχημονεί και την ίδια στιγμή σεμνύνεται,

μένει πιστή στις παραδόσεις, γεννά, ενώ αναγεννιέται».

Γιώργος Βέλτσος, Καραϊσκάκενα, ο Θρύλος, Εκδ. Αιγόκερως, Αθήνα 2022

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Σοφία Καψούρου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης

Σκηνικό / Κοστούμι: Γιώργος Λιντζέρης

Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Μπακάλης

Αγιογραφίες: Κική Μαυρίδου

Κατασκευή κοστουμιού: Παναγιώτα Τσομπανάκη (Ατελιέ Τσομπανάκη)

Σχεδιασμός φωτισμών: Κώστας Ηλιόπουλος

Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Graphic designer: Δημήτρης Τζούκας

Πρόγραμμα βιβλίο παράστασης: Εκδόσεις  Αιγόκερως σε πρόλογο Γιώργου Βέλτσου

Βοηθοί σκηνοθέτες: Ελένη Μαζνώκη, Χρήστος Παναγιώτου, Κατερίνα Πουλέα, Όλγα Σούρσου, Δημήτρης Τζούκας, Λάμπρος Τζώρας

Παραγωγή: Vault Theatre Plus

Ερμηνεύει η Σοφία Καψούρου

ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Σιδηράς Μεραρχίας 23, τηλ: 2752 021915

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ

Ώρα Έναρξης: 21:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70(χωρίς διάλειμμα)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

*H παράσταση «Καραϊσκάκενα, ο Θρύλος» πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ… » στον Πολυχώρο Vault.

karaiskakena photo 2

Τι έχει γραφτεί για την παράσταση

…«Το κείμενο της Σοφίας Καψούρου ρηξικέλευθο, ευφυές με δραματικό λυρισμό και έντονη ποιητικότητα. Είναι από εκείνα τα έργα που τρέμεις μην εκραγούν στα χέρια σου από ομορφιά και ευαισθησία. Η σκηνοθετική οπτική του Δημήτρη Καρατζιά, ανθρωποκεντρική, υποστηρίζει τον συναισθηματικό κόσμο της ηρωίδας, με ποικίλες εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης. Η Σοφία Καψούρου είναι μία περσόνα, εκρηκτική ψυχή τε και σώματι, ένα σύμβολο εθνικής αντίστασης με ελεύθερο και ατίθασο πνεύμα, κόντρα στα στερεότυπα της εποχής, οπλισμένη και η ίδια με ατσάλι. «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΝΑ, Ο ΘΡΥΛΟΣ», ένα δυνατό θεατρικό προϊόν»… Ντίνα Καρρά, (Only Theater)

…«Η Καψούρου παραδίδει ένα σαρωτικό, ορμητικό, γήινο κείμενο, δίνοντας φωνή στην “Καλογριά”, τη μάνα του ήρωα της Επανάστασης, και τη μετατρέπει σε αρχετυπική φιγούρα. Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά παραδίδει μια παράσταση πυκνή και δονούμενη, με αισθητικό ενδιαφέρον. Το κατανυκτικό σκηνικό περιβάλλον κοντράρεται με την αισθαντική, φιλήδονη, πληθωρική και βλάσφημη παρουσία της Καραϊσκάκενας – την οποία ερμηνεύει εξαιρετικά η συγγραφέας, δίνοντας σκηνική, τρισδιάστατη οντότητα στις λέξεις που η ίδια συνέλαβε»… Τώνια Καράογλου (Αθηνόραμα)

…«Καψούρου και Καρατζιάς, η πρώτη με ένα άκρως φεμινιστικού, αντιπολεμικού χαρακτήρα κείμενο, μα και την δυναμική της ερμηνεία και ο δεύτερος με την σύγχρονη σκηνοθεσία του, δίνοντας στην εποχή αυτή τον χαρακτήρα, το ενδιαφέρον και τη γοητεία που της αναλογεί.  Η Σοφία Καψούρου, δε, στο ρόλο της Καραϊσκάκενας δεν είναι απλά γοητευτική. Είναι μεγαλειώδης. Μια παράσταση σύγχρονη, μακρυά από την αποστειρωμένη και διεκπεραιωτική μέση προσέγγιση»… Αθηνά Κακλαμάνη, (Θέατρο.gr)

…«Πανέμορφη, σαγηνευτική, υποβλητική, επιβλητική, τολμηρή, τρυφερή, συναισθηματική, καθηλωτική η Καψούρου σε ένα ευφυές mind-blowing κείμενο δικό της… Μια παράσταση τολμηρή, αντισυμβατική, επιβλητική, συναρπαστική και διαφορετική από ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα. Ένα μικρό αριστούργημα, ένα συναρπαστικό εικαστικό σύνολο για σεμινάριο, μια θεατρική εμπειρία που δεν θα έπρεπε να χάσει κανείς»… Γιάννης Ζαμπατής (thelook.gr)

…«Η ερμηνεία της Σοφίας Καψούρου είναι αισθαντική αλλά δίχως φόβο για εξωτερίκευση. Γεμάτη πάθος. Κινείται στο χώρο σχεδόν χορευτικά με αυτοπεποίθηση και απόλυτα ώριμη θηλυκή ενέργεια. Μία παράσταση φόρος τιμής στο μεγαλείο του αντι-ηρωισμού σε μια εποχή πολέμων και αγιοποίησης»… Ραφαέλα Χαμπίπη (Θεατρομάνια)

…«H Σοφία Καψούρου κάνει την υπέρβαση. Ποιητική γραφή, με ακαριαίες και ακραίες εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης. Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά είναι ιδιαίτερη, ευαίσθητη και ανθρωποκεντρική. Η Σοφία Καψούρου έτοιμη να εκραγεί σαν ηφαίστειο, χειμαρρώδης, μας συγκινεί με την αμεσότητα του λόγου της, την υποκριτική της αξιοσύνη, την ευθύτητα της ιστορία της. Με ενθουσίασε. Μια εξαιρετική, τολμηρή, αληθινή, συγκλονιστική παράσταση»… Βίβιαν Μητσάκου (Theater Project 365)

…«Μια αντισυμβατική παράσταση. Μια άκρως τολμηρή παράσταση. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Καρατζιά κατατίθεται μια παράσταση που συστήνει μια γυναίκα που ξεπέρασε τα στεγανά της εποχής της. Και ιδού το μεγαλείο της πλήρους ανατροπής. Η Σοφία Καψούρου που σκηνικά επιβάλλεται και υποκριτικά διαστέλλεται. Μια τολμηρή παράσταση, αλλά ιστορικά τεκμηριωμένη, που σε κρατάει σε ένταση και με το, μέχρι το τέλος, ενδιαφέρον να κορυφώνεται»… Γιάννης Γαβρίλης (reformer.gr)

…«Ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της. Πρόκειται για Αριστούργημα»… Κώστας Τραχανάς (Περιοδικό Fractal, Δημοκρατική Φωνή)

…«Το Θεαθήναι είδε την παράσταση «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά με την Σοφία Καψούρου να ‘σκοράρει’! Ο έμπειρος σκηνοθέτης ανέδειξε με ευρηματικό τρόπο, όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον ανατρεπτικό μονόλογο της Σοφίας Καψούρου τόσο επιτακτικά επίκαιρο. Η εξαιρετικά δοτική ερμηνευτικά Σοφία Καψούρου, κατέκτησε τη σκηνή, μία απρόσμενα «ροκ» προσωπικότητα γεμάτη αντιφάσεις. Aπό αυτές που δύσκολα… μπαίνουν σε καλούπια. Αγέρωχη, πηγαία, αθυρόστομη, λύνει τη γλώσσα της που τσακίζει κόκαλα. Η μάνα του “Θρύλου” γίνεται σύμβολο όλων των μανάδων»… Λίλα Παπαπάσχου (Θεαθήναι)

…«Το κείμενο της πρωταγωνίστριας σε καθηλώνει από τα πρώτα λεπτά του έργου. Η Σοφία Καψούρου με το ρεσιτάλ ερμηνείας της μοιάζει με ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί ανά πάσα στιγμή. Μια παράσταση πραγματικά που κλέβει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη. Η σπουδαία ερμηνεία της Σοφίας Καψούρου, που δεν παίρνεις το βλέμμα σου από πάνω της ούτε λεπτό, τόσο με την ερμηνεία της όσο και με το καθηλωτικό της κείμενο που είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, σε συνδυασμό με την μοναδική σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά, δημιουργούν ένα απόλυτα άρτιο θεατρικό αποτέλεσμα, που δεν πρέπει κανείς να χάσει. Ένα αντιπολεμικό έργο σε καιρό πολέμου. Ένα έργο ύμνος στη γυναίκα και την ελευθερία της. Μια παράσταση που την προτείνω ανεπιφύλακτα!»… Γιώργος Λιναρίτης (ArtMagazino)

…«Με γλώσσα παραστατική και ποιητική, μέσα από ακραίες εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης, ο μονόλογος της Καψούρου, εμπλουτίζεται από την ανθρωποκεντρική, και συνάμα αντισυμβατική σκηνοθεσία του Καρατζιά, που αναδεικνύει με ευαισθησία και αμεσότητα τη διαδρομή αυτό του προικισμένου ηγέτη του αγώνα»… Δανάη Μαρίτσα (Εφημερίδα Θεσσαλία) 

…«H Σοφία Καψούρου είχε μια απίστευτη έμπνευση. Μπράβο της… Ιστορική ακρίβεια και κάποιες πολύ δυνατές σκηνές όπως και το εύρημα του Ολυμπιακού και του γηπέδου του Καραϊσκάκη.  Ο κύριος Καρατζιάς σκηνοθέτησε απλά με μέτρο και στεκόμενος πίσω από το κείμενο, όπως πρέπει να στέκεται ένας σκηνοθέτης. Ο Αντωνιάδης έχει γράψει εξαιρετική θεατρική μουσική και ειδικά το τραγούδι του φινάλε είναι σπουδαίο»… ΙάσωνΤριανταφυλλίδης (youfly.com)

…«Έργο με λόγο αιχμηρό, εναλλάσσει την συγκίνηση με το χιούμορ και κατορθώνει να συμπαρασύρει τον θεατή με την ορμή της ερμηνείας από την Σοφία Καψούρου. Με την αλήθεια του κειμένου σε πρώτο πλάνο και την λιτότητα στη σκηνή, δίχως περιττά καλλιτεχνικά περιτυλίγματα, ο Δημήτρης Καρατζιάς δίνει ζωή σπουδαία στο έργο της Σοφίας Καψούρου με εκείνη να παρασύρει σαν μαγνήτης το βλέμμα του θεατή με τους δουλεμένους χρωματισμούς στις σκηνικές της εξομολογήσεις. Μια παράσταση πραγματικά να… την πιεις στο ποτήρι!»… Αλέξανδρος Κούρτης (zappit.gr)

…«Η Σοφία Καψούρου μέσα από τον εκπληκτικά γραμμένο και πρωτότυπο μονόλογό της αφήνει το θεατρικό κοινό εντυπωσιασμένο με την εξαιρετικά ζωηρή ερμηνεία της… κρατώντας έντονο το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού από την αρχή μέχρι και το τέλος. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα υπερσύγχρονο θεατρικό αριστούργημα. Μία ξεχωριστή παράσταση που θα κλέψει τις καρδιές μικρών και μεγάλων. Ένα θεατρικό έργο που μεταδίδει μία πνοή αισιοδοξίας, σε παράδοξους καιρούς πολέμου, αποτυπώνοντας με δυναμισμό την εικόνα της γυναικείας φύσης.  Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά έρχεται να δέσει την καθηλωτική αυτή ερμηνεία της πρωταγωνίστριας με τα σκηνικά στοιχεία»… Παναγιώτα Παπαδοπούλου (Fairytales)

…«Ο μονόλογος, γραμμένος από την ίδια τη Σοφία Καψούρου, είναι ένας ύμνος στη γυναίκα, τη μάνα, την ερωμένη, τη μπροστάρισα και ξετυλίγει τον κύκλο της ζωής, μέσα από χαρές και λύπες, αγάπη και μίσος. Κατά τη διάρκεια της παράστασης, ο μικρός χώρος του Vault, γεμίζει από την ερμηνευτική ένταση και την κατάθεση ψυχής της Καψούρου, η οποία αποδίδει πιστά το ρόλο της χαροκαμένης μάνας. Σε μια περίοδο, που η τυφλή βία έχει γίνει μέρος της ωμής καθημερινότητας, η παράσταση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Το κείμενο, χρωματίζει οπαδικά την Καραϊσκάκενα και αυτό είναι που το φέρνει στη σφαίρα του μεταμοντέρνου»… Αθηνά Φερεντίνου (zeitgeist.gr)

…«Μια παράσταση – ωδή στη Γυναίκα και σε όλους τους ρόλους που καλείται να φέρει εις πέρας, στο χθες και στο σήμερα. Έφτασε εκείνη η θαυμάσια ώρα που η Γυναίκα θα βρεθεί στο επίκεντρο. Με το κεφάλι ψηλά θα απαιτήσει τον σεβασμό και θα κλάψει ξανά για τον γιο που της στέρησαν. Θα μοιραστεί με το κοινό κάθε λεπτό που τη στιγμάτισε, θα κλείσει το μάτι σε εκείνους που προσπάθησαν να την υποτάξουν επειδή γεννήθηκε γυναίκα, θα καταδικάσει Τούρκους, Άγγλους, Έλληνες και κάθε άνθρωπο που πολέμησε το δίκαιο, περνώντας το δικό της αντιπολεμικό μήνυμα»… Έλλη Μουτσοπούλου (pastafloramag.gr)

…«Η Σοφία Καψούρου, μέσα σε αυτό το μυσταγωγικό σκηνικό καταφέρνει να αποκαθηλώσει τον καθωσπρεπισμό της εποχής και να παρουσιάσει την πραγματική εικόνα μιας φλεγόμενης νέας γυναίκας που διψάει για ζωή. Στην έντονη και αποσβολωτική ερμηνεία της θα ταξιδέψουμε από το τότε στο τώρα. Δυνατή ερμηνεία, εκπληκτική σκηνοθεσία, εκκωφαντικό κείμενο, πανέμορφο το ρούχο της “Καραϊσκάκενας”, ένας μονόλογος που πρέπει να παρακολουθήσουμε»… Αναστασία Κίτσιου (Θεατρο.gr)

…«Η παράσταση αποτελεί έναν θησαυρό του ελληνικού θεάτρου. Η Σοφία Καψούρου με έναν λόγο πύρινο και γεμάτο πάθος συνέθεσε ένα πλάσμα πάνω από τα επίγεια και πέρα από χώρο και χρόνο. Η Σοφία Καψούρου όχι μόνο έδωσε σάρκα και οστά στη μάνα ενός σπουδαίου οπλαρχηγού του αγώνα αλλά της έδωσε στο σήμερα τη φωνή που της στέρησαν τότε. Η ερμηνεία της αλλά και η εξαιρετική της κίνηση μέσα στο πορφυρό κοστούμι απογείωσε το εξαιρετικό κείμενο και κέντησε τον καμβά της ψυχής της Καραϊσκάκενας. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καρατζιάς πάντα με σεβασμό και ιδιαίτερη ευφυΐα καθοδήγησε την ηθοποιό ώστε να μας προσφέρει αυτό το αριστούργημα επί σκηνής»… Έλενα Γαζγαλή (all4fun.gr)

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

riviera banner

newsletter banner anagnostis