Η ηθοποιός Φένια Αποστόλου θα είναι η πρώτη τρανς γυναίκα που θα παίξει σε ένα ελληνικό αρχαίο θέατρο, παίζοντας μάλιστα έναν cis γυναικείο ρόλο. Συγκεκριμένα, η ταλαντούχα χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και σκηνοθέτρια, με μακρά πορεία στο θέατρο, θα παίξει στον «Φιλοκτήτη» του Χρήστου Οικονόμου, μια παράσταση εμπνευσμένη από το σπουδαίο έργο του Σοφοκλή, στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, 28 και 29 Ιουλίου.
Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μια ιστορική στιγμή, τόσο για την τρανς και τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, όσο και για το ελληνικό θέατρο.
Η Φένια Αποστόλου
Η Φένια Αποστόλου σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας & Ραϋμόνδου Ντάνκαν.
Συνεργάστηκε με το Χοροθέατρο Οκτάνα του Κωνσταντίνου Ρήγου και το Χοροθέατρο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για δύο χρόνια.
Αποτέλεσε μέλος της χορογραφικής ομάδας των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (2004).
Ακόμη, έχει χορογραφήσει για την ομάδα της, Χοροθέατρο Λυδία Λίθος, δεκαπέντε έργα χορού, τα οποία έχουν συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Έχει σκηνοθετήσει τα θεατρικά έργα, μεταξύ αυτών: Ισόβια ξανθιά (2009), Ο πελεκάνος (2014), Other Side (2015), To κάλεσμα της Λορίν (2017), Βαλπούργη: Η ιστορία μιας μάγισσας (2018).
Το 2018, αποτέλεσε μέλος της κριτικής επιτροπής για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Outview.
Η παράσταση
Ο συγγραφέας Χρήστος Οικονόμου, βραβευμένος με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας, το Prix Littéraire des Jeunes Européens, το Chowdhury Prize in Literature και το O. Henry Prize for Short Fiction, παραδίδει το θεατρικό έργο που έγραψε μετά από ανάθεση του Φεστιβάλ για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Κύκλου Contemporary Ancients.
Ο Φιλοκτήτης είναι ηγετικό στέλεχος μιας ένοπλης επαναστατικής οργάνωσης. Έπειτα από μια αποτυχημένη επίθεση, που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα μια νεαρή γυναίκα, εγκαταλείπει την οργάνωση και βρίσκει καταφύγιο σ’ έναν τόπο αυτό-εξορίας. Οι ενοχές για το θανάσιμο σφάλμα του, τον σημαδεύουν σωματικά και ψυχικά: έχει γεράσει πρόωρα, υποφέρει από μια ανοιχτή πληγή στο πόδι, και στις παραισθήσεις του βλέπει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας. Χρόνια αργότερα, δύο νεότερα μέλη της οργάνωσης, η Καμία και ο Πυρ, αναλαμβάνουν να βρουν τον Φιλοκτήτη και να τον πείσουν να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Η συνάντηση τους θα πάρει τον χαρακτήρα μιας αναμέτρησης που θα αποβεί μοιραία για όλα τα πρόσωπα.
Οι συντελεστές:
- Σκηνοθεσία Σαράντος Γεώργιος Ζερβουλάκος
- Μουσική σύνθεση-Σχεδιασμός Ήχου Agatha
- Σκηνικά-Κοστούμια Τίνα Τζόκα
- Σχεδιασμός φωτισμών Νίκος Βλασόπουλος
- Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου Σταύρος Μπαλής
- Ηχοληψία Ηλίας Φλάμμος
- Παίζουν (αλφαβητικά) Φένια Αποστόλου (Το φάντασμα της νεκρής γυναίκας), Γιώργος Κατσής (ΠΥΡ), Λευτέρης Πολυχρόνης (Φιλοκτήτης), Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Καμία)
- Εκτέλεση παραγωγής Eteria Filon, Κορίνα Βασιλειάδου, Ρένα Ανδρεαδάκη.