home design 800Χ400

Ελεύθερη η είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους αυτό το σαββατοκύριακο

Προβληματισμός για την απουσία εκδηλώσεων σε Αργολίδα και αλλού

Ελεύθερη θα είναι η είσοδος σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία του κράτους το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου. Από το 2019 έχει καθιερωθεί με υπουργική απόφαση το τελευταίο σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου ως Διήμερο Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Έτσι, όσοι το επιθυμούν θα μπορέσουν να επισκεφθούν μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ σε πολλά από αυτά θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει πολιτιστικές εκδηλώσεις. Σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, στην Ηλεία θα πραγματοποιηθούν στις 23 Σεπτεμβρίου μια σειρά ομιλιών με θέμα «Βιώσιμη Πολιτιστική Κληρονομιά – Διατηρώντας το παρελθόν για τις μελλοντικές γενιές» στο Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο ΣΠΑΠ Αρχαίας Ολυμπίας. Την ίδια μέρα θα υλοποιηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Ε’ και Στ’ τάξης δημοτικού με θέμα «Η διαχρονική παρουσία των λιθοξόων» στον Αρχαιολογικό Χώρο Ολυμπίας. Οι εκδηλώσεις διοργανώνονται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας.

Στη Μεσσηνία θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις «Βιώσιμες τεχνικές και πρακτικές της αρχαιότητας σε εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας. Στις 24 Σεπτεμβρίου στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας θα γίνει μια εκπαιδευτική διαδρομή με θέμα «Διαδρομές Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην πόλη της Καλαμάτας. Προτάσεις Βιώσιμης Πολιτιστικής Ανάπτυξης», με διοργανωτή και στις δύο περιπτώσεις την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας διοργανώνει εκδήλωση με θέμα την τέχνη της υφαντικής στον Αρχαιολογικό Χώρο Κάστρου Γερακίου στις 23 Σεπτεμβρίου. Την επομένη, στις 24 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μουσική εκδήλωση στο Αρχαίο Θέατρο Γυθείου, αφιερωμένη στον Σταύρο Ξαρχάκο. Στις 25 Σεπτεμβρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης θα γίνει δράση με εφήβους με θέμα τη σύζευξη έρευνας, αρχαιολογίας και φωτογραφίας, ενώ την ίδια μέρα θα γίνει θεματική ξενάγηση στην Οικία των Ψηφιδωτών στη Σπάρτη. Το βράδυ της 25ης Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί η παράσταση «Μια γειτονιά λέει την ιστορία της» στο Αρχαίο Θέατρο της πόλης. Μία ακόμα παράσταση θα πραγματοποιηθεί στις 25 Σεπτεμβρίου από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού από τον καραγκιοζοπαίκτη Νικόλα Τζιβελέκη, με τίτλο «Ο Εφές του Αϊδινίου, Τσακιτζής και ο Καραγκιόζης πρωτοπαλίκαρο».

Στην Κορινθία από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς θα παρουσιαστεί επίσης η παράσταση του καραγκιοζοπαίκτη Νικόλα Τζιβελέκη, με τίτλο «Ο Εφές του Αϊδινίου, Τσακιτζής και ο Καραγκιόζης πρωτοπαλίκαρο», στις 23 Σεπτεμβρίου 2022. Η παράσταση θα δοθεί στο Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας, για σχολικές ομάδες.

Στην Αρκαδία και με αφορμή την έκθεση «Βιογραφώντας τη Δημητσάνα. Από το φωτογραφικό αρχείο Μιχάλη  Παναγόπουλου» που παρουσιάζεται στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, στη Δημητσάνα καλεί το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς τους κατοίκους να επισκεφθούν τον χώρο και μοιραστούν και οι ίδιοι φωτογραφίες και ιστορίες από τα αρχεία των οικογενειών τους.

Στην Αργολίδα από τις 23 έως τις 25 Σεπτεμβρίου με την πρωτοβουλία του Ιδρύματος «Βασίλη Παπαντωνίου» θα πραγματοποιηθεί περιοδικό έκθεση αφιερωμένη στους πρόσφυγες  της  Μικρασιατικής Καταστροφής. Η έκθεση γίνεται στον Πολιτιστικό χώρο «Σοφρώνη 4», στο Ίδρυμα Βασίλη Παπαντωνίου στο Ναύπλιο.

Όσον αφορά την Πελοπόννησο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως δεν υπάρχει πλήρης ενημέρωση για τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους στους οποίους θα μπορέσει θα παρευρεθεί το κοινό. Ακόμα, σε πόλεις όπως το Ναύπλιο και το Άργος, με πλούσια την παρουσία μουσείων και μνημείων, μόνο μία είναι η εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί, εκείνη του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους νομούς της Πελοποννήσου, όπου οι ανακοινωμένες εκδηλώσεις διοργανώνονται μονάχα από ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Με άλλες περιοχές να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, είναι απορίας άξιο γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο σε πόλεις που κουβαλούν βαρύ πολιτιστικό φορτίο.

Σχόλια

Exit mobile version