home design 800x400

home design 1170Χ320

 Έρχεται στην Ελλάδα, ο πρώτος Κινητός Ηλιακός Κινηματογράφος

Πρωτοπορεί το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου
σινεμα

Το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, πρωτοπορεί ξανά, φέρνοντας για πρώτη φορά στη χώρα μας, κινητό κινηματογραφικό εξοπλισμό που βασίζεται εξ ολοκλήρου στην ηλιακή ενέργεια.

Σε μία εποχή που η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και την εξοικονόμηση ενέργειας εν γένει, έχει γίνει επιτακτική ανάγκη, οι καλλιτεχνικές κοινότητες δεν θα μπορούσαν να απέχουν από αυτή την προσπάθεια.

Το Solar Cinema Greece, έχει ως αποστολή να διευρύνει την πρόσβαση στον κινηματογράφο, να ευαισθητοποιήσει το κοινό και να τονίσει αρχικά τη σημασία της μετάβασης στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προβάλλοντας -με απόλυτη αυτάρκεια- ντοκιμαντέρ και κινηματογραφικές ταινίες, και σε απομακρυσμένες περιοχές. Ο βασικός εξοπλισμός των ηλιακών κινητών κινηματογράφων είναι: Ηλιακοί συλλέκτες, αυτοκινούμενο βαν, βίντεο-προτζέκτορας και γιγαντοοθόνη.

Στο πλαίσιο των διαρκών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, τα εγκαίνια του πρώτου Κινητού Ηλιακού Κινηματογράφου στην Ελλάδα, θα γίνουν σήμερα Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου, στον Κεντρικό Λιμένα Καλαμάτας, με την προβολή της ταινίας Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη. Η προβολή θα σημάνει παράλληλα την έναρξη μιας σειράς προβολών σε πόλεις της Πελοποννήσου, που θα ολοκληρωθούν την 1η Οκτωβρίου. (αναλυτικό πρόγραμμα προβολών στο τέλος του κειμένου).

Το Solar Cinema Greece αποτελεί μια μεγάλη παράλληλη δραστηριότητα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου που διοργανώνει το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας. Ήδη από το 2020, ο οργανισμός έχει γίνει επίσημα αποκλειστικό μέλος του Solar World Cinema, ενός διεθνούς δικτύου ηλιακών κινητών κινηματογράφων.

Η υλοποίηση του προγράμματος Solar Cinema στην Ελλάδα, γίνεται σε συνεργασία με την Ερευνητική Ομάδα Smart RUE, και το Εργαστήριο Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Σύμφωνα με το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας, η ομάδα έχει ήδη εκπονήσει τη μελέτη και αυτή την περίοδο εγκαθιστά το απαιτούμενο φωτοβολταϊκό σύστημα, ενώ θα αναλάβει και την τεχνική εκπαίδευση των συνεργατών του Φεστιβάλ, ώστε ο ηλιακός κινηματογράφος να εμφανιστεί στις πλατείες των πόλεων και των χωριών μας!

Πολύτιμος υποστηρικτής στην προσπάθεια υλοποίησης του πρωτοποριακού αυτού πρότζεκτ στάθηκε ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), αρμόδιος για την ανάπτυξη και συντήρηση του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

SOLAR CINEMA GREECE – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – 8:30 μ.μ.

– Εγκαίνια του Κινητού Ηλιακού Κινηματογράφου.

– Προβολή της ταινίας «DIGGER» του Τζώρτζη Γρηγοράκη, σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμάτας και τον Κινηματογράφο Μικρόκοσμος.

Περίληψη:

Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν. Είναι η ιστορία του Νικήτα, που ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας τον πρωταγωνιστή μας. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως τον μόνο παρατηρητή.

ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΤΕ – ΟΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ» του Πλούταρχου Καϊτατζή (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή)

Περίληψη:

Παιδιά είμαστε τότε… οι Μικρασιάτες θυμούνται, είναι ο τίτλος του ντοκιμαντέρ με θέμα την ανάμνηση της Μικρασιατικής πατρίδας και του ξεριζωμού από τους τελευταίους επιζώντες πρόσφυγες. Το ντοκιμαντέρ στηρίζεται σε μαγντοσκοπημένα αποσπάσματα από μαρτυρίες Μικρασιατών προσφύγων πρώτης γενιάς. Η Όλια Λαζαρίδου, ως αφηγήτρια, παρουσιάζει και συνδέει τις μαρτυρίες, προσδίδοντας στο ντοκιμαντέρ χαρακτήρα ζωντανής παράστασης.

ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ –ΠΛΑΤΕΙΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ» της Κλεώνης Φλέσσα, σε συνεργασία με τον Δήμο Δυτικής Μάνης.

Περίληψη:

Μια τρυφερή ματιά στον ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης. Ο Παπαφλέσσας ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη την εποχή του Ρομαντισμού και έγινε μέλος της επαναστατικής οργάνωσης «Φιλική Εταιρεία», αναλαμβάνοντας το καθήκον να ξεσηκώσει τους σκλαβωμένους συμπατριώτες του ενάντια στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τους ήρωες; Έχουν ελαφρυντικά για τα λάθη τους;

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΡΑΓΚΟΛΙΜΝΑΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ 1915» του Μπαρέντ Μαρονιάν, σε συνεργασία με την Αρμενική Κοινότητα.

Περίληψη:

Το ντοκιμαντέρ Γυναίκες του 1915 (Women of 1915), περιγράφει τις αμέτρητες ιστορίες εκείνων των Αρμένιων γυναικών, οι οποίες βίωσαν απίστευτες θηριωδίες, ωστόσο αντιστάθηκαν στη Γενοκτονία επιδεικνύοντας αξιόλογη ανθεκτικότητα. Παράλληλα, παρουσιάζονται οι ιστορίες και όλων εκείνων των Αμερικανίδων, Σκανδιναβών, Ευρωπαίων και Καναδών γυναικών που συνέρρευσαν στα πεδία θανάτου της γενοκτονίας των Αρμενίων και βοήθησαν να σωθεί ένα έθνος.

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΕΙΚΩΝ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑ ΜΗ Σ’ ΑΓΑΠΩ – ΤΟ ΣΜΥΡΝΕΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» του Γιώργου Ζέρβα (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή)

Περίληψη:

Ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία και την εξέλιξη του συγκεκριμένου μουσικού είδους, που γεννήθηκε στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη και συνεχίστηκε στην Ελλάδα μετά το 1922. Παρουσιάζονται μαρτυρίες μουσικών, Ελλήνων, Τούρκων και Εβραίων, καθώς και οι αναμνήσεις προσφύγων από την Σμύρνη που συνθέτουν την εικόνα της μουσικής αλλά και των ανθρώπων που συνδέθηκαν με το Σμυρναίικο τραγούδι.

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑ ΜΗ Σ’ ΑΓΑΠΩ – ΤΟ ΣΜΥΡΝΕΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» του Γιώργου Ζέρβα (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή), σε συνεργασία με τον Σύλλογο ΠΑΝΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΕΔΥΣΕ» του Αλέξανδρου Παπαηλιού (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή)

Περίληψη:

Πώς, πότε και γιατί κόπηκε ο ομφάλιος λώρος μας με την Ανατολή; Το ντοκιμαντέρ είναι βασισμένο στις ανταποκρίσεις του δημοσιογράφου Κώστα Μισαηλίδη για την Μικρασιατική Εκστρατεία (1919-1922). Η τραγωδία ξετυλίγεται μέσα από το λόγο του Μικρασιάτη πολεμικού ανταποκριτή, δημοσιογράφου και ποιητή. Από τα σκληρά πεδία των μαχών και τα ερείπια, αναδύεται το ανθρώπινο δράμα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΓΥΘΕΙΟ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΤΕ» του Πλούταρχου Καϊτατζή (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή), σε συνεργασία με τον Δήμο Γυθείου.

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ- ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και τον Δήμο Ευρωστίνης –Ξυλοκάστρου.

Περιλήψεις:

Από το μπαλκόνι του Άρη Καπλανίδη (12′)

Μια μεσήλικη γυναίκα παρατηρεί τον μικρόκοσμο μιας αθηναϊκής γειτονιάς από το μπαλκόνι της, με ανάμεικτες αντιδράσεις από όσους παρατηρεί ανελλιπώς· ώσπου φτάνει η στιγμή που η ίδια δεν είναι πια εκεί, κι έτσι αυτός ο μικρόκοσμος αλλάζει για πάντα.

A Summer Place της Αλεξάνδρας Ματθαίου (21′)

Το καλοκαίρι είναι η μόνιμη νοοτροπία στη Λεμεσό – μια το πάλαι ποτέ παραθαλάσσια πόλη της Κύπρου που έχει μετατραπεί σε ολιγαρχικό παράδεισο της Μεσογείου. Ως μέλος και θύμα του μετασχηματισμού αυτής της πόλης, μέσω της ιδιότητάς της ως στιλίστριας τροφίμων, η Τίνα έχει κατάθλιψη. Την ημέρα των γενεθλίων της είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τα πάντα, ώσπου μια ασυνήθιστη συνάντηση της αλλάζει τη ζωή.

Brutalia, Days of Labour του Μανώλη Μαυρή (26′)

Πανομοιότυπα κορίτσια ντυμένα με στρατιωτικά ρούχα εργάζονται κοπιωδώς. Μια μητριαρχική οικογένεια. Μια ολιγαρχική κοινωνία. Τι θα γινόταν αν αντικαθιστούσαμε τις μέλισσες με ανθρώπους;

Δεν θέλω να ξεχάσω τίποτα της Βαγγελιώς Σουμέλη (5′)

Η Μαριαλένα μιλάει με την αδερφή της στο τηλέφωνο καθώς ετοιμάζονται να πάνε στην κηδεία της μητέρας τους.

Motorway 65 της Εύης Καλογηροπούλου (15′)

To Motorway 65 βρίσκεται στην άκρη της πόλης, μέσα στο αστικό βιομηχανικό περιβάλλον του Ασπρόπυργου, όπου ζουν πολλοί μετανάστες και πολλοί Ελληνοπόντιοι από τη Ρωσία. To Motorway 65 μοιάζει με μια διαδοχή μικρών εκρήξεων ζωής κατά μήκος του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που οδηγεί στην Αθήνα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗ –ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑ ΜΗ Σ’ ΑΓΑΠΩ – ΤΟ ΣΜΥΡΝΕΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» του Γιώργου Ζέρβα (Αφιέρωμα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ- ΤΡΕΝΟΤΕΧΝΕΙΟ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή της ταινίας «Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗ ΛΩΡΑ ΝΤΟΥΡΑΝΤ» του Δημήτρη Μπαβέλλα.

Περίληψη:

Ο Αντώνης Τιτσάνης και ο Χρήστος Φερτάκης είναι δύο φίλοι που συγκατοικούν σε ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα. Άνεργοι και πλήρως αποκομμένοι από τον κοινωνικό τους περίγυρο, ζουν όπως μπορούν, είτε με τα ελάχιστα έσοδα από τις μικροδουλειές που κάνουν, είτε με τα χρήματα από το ταμείο ανεργίας του Χρήστου. Τους δυο φίλους ενώνει ο κοινός, πλατωνικός έρωτας για τη Λώρα Ντουράντ, μια μυθική πορνοστάρ της δεκαετίας του ’90, τα ίχνη της οποίας έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Όταν τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, οι φίλοι αποφασίζουν κι αυτοί να πάνε κόντρα στην τύχη τους ξεκινώντας την αναζήτηση της Λώρα.

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΘΩΝΟΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – 8:30 μ.μ.

– Προβολή βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Last Visit του Σπύρου Αλιδάκη (14′)

Ένας φόρος τιμής στον Λευτέρη Βογιατζή (1945-2013), ο οποίος αποτελεί έναν αδιαμφισβήτητο σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου. Μέσω αυτής της περίεργα ονειρικής περιήγησης, ο Βογιατζίς επιστρέφει για μια τελευταία φορά στον αγαπημένο του θεατρικό χώρο –το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων– αποχαιρετώντας φίλους και συνεργάτες.

Όλα τα πλάσματα της νύχτας της Μέμης Κούπα (15′)

Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορεί ένα πλάσμα της νύχτας, που προστατεύει τους ευάλωτους. Είναι αστικός μύθος ή υπάρχει στ’ αλήθεια; Στη διάρκεια μιας νύχτας, οι χαρακτήρες της ταινίας που θα διασταυρωθούν μαζί του, θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλο και για πρώτη φορά μετά από καιρό, θα κοιμηθούν.

Το βανκούβερ της Άρτεμις Αναστασιάδου (23′)

Δύο αδέρφια, ένα ξόρκι, πληγωμένα τοπία και μια αναπότρεπτη φυγή. Ένα σύντομο χρονικό μιας πράξης εξαφάνισης στους καιρούς της Νέας Ύφεσης.

Horsepower του Σπύρου Σκάνδαλου (15′)

Η Μαξ, μια νέα καλλιτέχνις, δεν μπορεί να φτάσει στην κορύφωση. Εκθέτει ένα γλυπτό και η παρέα της την κοροϊδεύει. Προσπαθώντας να ξεμπλοκάρει τη σεξουαλικότητά της, χάνεται στις φαντασιώσεις της, όπου κρύβεται ένα μαύρο άλογο.

Ο φοιτητής του Βασίλη Καλαμάκη (8′)

Αθήνα, 17 Νοεμβρίου 1973. Μετά την τριήμερη κατάληψη του Πολυτεχνείου, το δικτατορικό καθεστώς αποφασίζει να επέμβει στρατιωτικά για να καταστείλει τις διαδηλώσεις που απείλησαν την κυριαρχία του. Παρακολουθούμε τα τελευταία λεπτά μέσα στο άρμα που εισέβαλε στο Πολυτεχνείο γκρεμίζοντας την κεντρική πύλη του.

Αμυγδαλή της Mαρίας Χατζάκου (22′)

Δύο αδερφές, η Άννα και η Μελίνα, περνούν τις τελευταίες μέρες του καλοκαιριού στο εξοχικό τους στη Νέα Μάκρη. Η Άννα κάνει πάρτι για την ενηλικίωσή της και το μόνο που θέλει είναι να περάσει την ημέρα της με τη Μαρία, το καλοκαιρινό της φλερτ. Η Μελίνα αγαπάει εμμονικά την Άννα και δεν καταλαβαίνει γιατί δεν είναι καλεσμένη στο πάρτυ. Ξέρει όμως ότι ως party crasher μπορεί να κάνει αυτό το βράδυ αξέχαστο για τη μεγάλη της αδερφή.

Σχόλια

ΕΥΧΕΣ ΕΟΡΤΩΝ

poulas banner 2024
doris banner efxes2024
newsletter banner anagnostis