home design 800Χ400

Νέα Κίος: Παράσταση για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή – Πότε θα παρουσιαστεί

Η Επιτροπή Μνήμης Νέας Κίου του Δήμου Άργους-Μυκηνών παρουσιάζει την παράσταση «Ένα βήμα πίσω».

Η Επιτροπή Μνήμης Νέας Κίου του Δήμου Άργους-Μυκηνών παρουσιάζει την παράσταση «Ένα βήμα πίσω», αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. Η παράσταση θα δοθεί το Σάββατο 26/3, την Κυριακή 27/3 και τη Δευτέρα 28/3 (9μμ), στο Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου.

Πρόκειται για παράσταση που ξεκινά ως πραγματική μαρτυρία που δόθηκε στο Νίκο Ρουμπάκη και αυτός με τα δραματουργικά του εργαλεία και τη μυθοπλασία το μεταμορφώνει σε θεατρικό έργο.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέας Κίου ανέλαβε στη συνέχεια να υλοποιήσει την παραγωγή με την ΚΕΔΑΜ και τη Δημοτική Θεατρική Σκηνή Νέας Κίου και να υπογράψει την καλλιτεχνική επιμέλεια και σκηνοθεσία ο Γιάννης Σαρηγιάννης.

Τη μεταφορά της μαρτυρίας-παράστασης τη βλέπουμε να ζωντανεύει μπροστά στους θεατές που συμμετέχουν όλοι σε μια καταγραφή -ντοκουμέντο που η σκηνογραφία του Σπύρου Πούλου μας οδηγεί στη δράση και την άμεση παρέμβαση-παράβαση του κοινού.

Η ιστορία μας παρουσιάζει την τελευταία παραμονή Πρωτοχρονιάς στη Σμύρνη που την αφηγείται ο απόγονος μιας οικογένειας. Παραμονή του 1922… Ζωντανεύουν οι μνήμες του από αφηγητές που μετατρέπονται σε πρόσωπα και ήρωες που άφησαν ανεξίτηλες στιγμές στη ζωή του καθώς περνώντας από «το εκεί στο εδώ», από τη Σμύρνη στη Μυτιλήνη, έχασε όλα τα αγαπημένα του πρόσωπα οικογένειας και του πρώτου του έρωτα αφήνοντας τα «πίσω στο βυθό» της Σμύρνης μαζί με εκατοντάδες «άψυχα κορμιά από Έλληνες».

Η χαρά, η συγκίνηση, η θλίψη και ο πόνος του ξεριζωμού, η απώλεια αλλά και η καινούργια αρχή με την επιβίωση και την εγκατάσταση είναι το συναισθηματικό μωσαικό που συνθέτει η παράσταση με φωνές και μελωδίες από τον Μάριο Καραχάλιο και την Ράνια Κουτρούλη με ήχους από κανονάκι και κρουστά αντίστοιχα αλλά και με πρωτότυπη μουσική από τους Op3 που έντυσαν αυτό το «συμπόσιο» μαρτυριών και ιστορίας.

Οι χορογραφίες της Μαριλένας Λιαγκρή ζωντανεύουν τους νεκρούς συγγενείς του εγγονού Μανωλιού κάνοντας τους αφηγητές ήρωες της μνήμης του να χορεύουν και να συνυπάρχουν μαζί του.

Ο διωγμός και οι ατμόσφαιρες κορυφώνονται από τα art video του Δημήτρη Παπαδόπουλου και τα γυρίσματα και μοντάζ της White dog films.

Οι αφηγητές «εκδύονται» και ντύνονται με τα κουστούμια που επιμελήθηκε ο Τάκης Κοκκινόπουλος, τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου και οι ραφές της Νεκταρίας Σπινοπούλου.

Τα γραφιστικά υπογράφει ο ίδιος ο σεναριογράφος Νίκος Ρουμπάκης καθώς και τα teasers της παράστασης. Οι ατμόσφαιρες φωτίζονται από την τεχνική κάλυψη του Κώστα Ηλιόπουλου ενώ η ηχητική εγκατάσταση από τον Κώστα Τσεβόπουλο.

Το ντοκουμέντο δραματουργικά το καταγράφει η φωτογραφική μηχανή του δημοσιογράφου ρεπόρτερ που ανοίγει ουσιαστικά την πόρτα της μαρτυρίας και ξετυλίγει το κουβάρι της ιστορίας κάνοντας τους θεατές κοινωνούς των γεγονότων.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας καθώς η είσοδος θα είναι ελεύθερη και θα πρέπει να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας κατά του covid.

Σχόλια

6 απαντήσεις

  1. ΑΝΩΝΥΜΟΣ

    Καλό θα ήταν να μάθουν οι Νεο Κιώτες την αληθινή ιστορία των προσφύγων που εγκαταστάθηκαν στη Νέα Κίο το 1927 μέχρι το 1980.. και οχι την καταστρατηγημένη απο κάποιους, να μάθουν πως κάποιοι υποτιθέμενοι συμ– πατριώτες καταπάτησαν τα κεντρικά οικόπεδα της πόλης ( αλλα ΓΚΡΟΥΕΖΑ του κόμματος ) πλατείες ,πάρκα ,παραλίες κτίζοντας αυθαίρετα μεγαλουργώντας οικονομικά , πως κάποιοι 5,6 έμποροι της εποχής λεηλατούσαν το βιός των ταλαίπωρων αγροτών προς όφελος τους μεγαλουργώντας μετέπειτα την δεύτερη και τρίτη γενιά τους , πως κάποιοι υπέγραψαν δηλώσεις μετανοίας πολιτικών φρονημάτων στους ηγήτορες και προεστούς της εποχής με αντάλλαγμα κάποια οικόπεδα στην Νέα Κίο, πως το εργοστάσιο της παραλιακής ξεκίνησε ως αγροτικός συνεταιρισμός των προσφύγων με πρωτεργάτη τον αείμνηστο Τηλέμαχο ,μετέπειτα όμως με περίεργο τρόπο πολιορκήθηκε απο τους Καραμέληδες και έγινε δικό τους !!!!!! πως κάποιοι καταχράστηκαν τα εκατομμύρια του τότε μεγαλοεφοπλιστή ΠΕΖΑ που διατέθηκαν για ανέγερση της εκκλησίας Θεομάνας , αντ αυτού το 90 % των χρημάτων πήγε στις τσέπες αυτών των γνωστών άγνωστων που μεγαλούργησαν επιχειρηματικά μέχρι και τρίτης γενιάς!!!!!! με αποτέλεσμα η εκκλησία των 2000 τ.μ που επιθυμούσε ο ΠΕΖΑΣ να μοιάζει με ξωκλήσι…την ιστορία του φυτωρίου την ξέρετε ??? και παρά πολλά γεγονότα -ντοκουμέντα που είναι άγνωστα σε πολλούς που βλέπουν το περιτύλιγμα και όχι το εσωτερικό του….καλά τα πανυγηράκια και οι φανφάρες αλλά ασχοληθείτε σοβαρά με την ιστορία της Νέας Κίου.

  2. Νικανδρος

    Ο ΕΠΩΝΥΜΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣΠΟΥ ΚΑΤΑΠΙΆΝΕΤΑΙ. ΜΕ ΌΛΑ ΑΠΌ ΓΕΩΛΟΓΙΚΆ ΜΈΧΡΙ ΣΕΞΟΛΟΓΙΑ ΈΧΕΙ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΟ; Κ ΚΆΝΕΙ Κ ΚΡΙΤΙΚΉ;; ΕΛΕΟΣ…. ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΟΥ ΛΈΕΙ ΚΑΙ Ο ΓΕΩΡΓΊΟΥ…

    1. Ευάγγελος Αλεξανδρής

      H κριτική μου αφορά αποκλειστικά την κατάχρηση του μέσου από ανώνυμους κι ανεύθυνους φλύαρους σαν και του λόγου σου. Δεν έκανα κριτική στην ιστορία της Νέας Κίου όπως νομίζεις λόγω στενότητας αντίληψης, για να βρεις ευκαιρία να εκφράσεις έτσι τις αμαρτίες σου και να επιβεβαιώσεις τις προκαταλήψεις σου. Δεν χρειαζόταν να εκτεθείς!

      1. Νικανδρος

        Φίλε αμαρτία δεν έχω καμία, αμαρτίες έχουν όλοι αυτοί που καταχραστηκαν δημόσια γη κ χρήμα, και είναι πολλοί αυτοί, μακρυά από μένα αυτά, και ασχολήσου με τα του οίκου σου, γιατί βλέπω ασχολείσαι με τα πάντα χωρίς να γνωρίζεις πρόσωπα και γεγονότα, παίρνεις θέση για όλα και όλους, χαλαρωσε, εδώ σχόλιαζουμε και δεν βρίζουμε όπως συνηθίζεις να κάνεις σε ότι δηποτε δεν συμφωνείς!!!! Στη δημοκρατία ακούμε ολες τις απόψεις καλές και κακές. Σεβασου τον αντίλογο και ας διαφωνείς.

        1. Ευάγγελος Αλεξανδρής

          Στη Δημοκρατία ο Πολίτης είναι επώνυμος, υπεύθυνος, βάζει στο τραπέζι την υπόληψή του, δεν είναι κουκουλοφόρος για να κάνει κλεφτοπόλεμο και να συκοφαντεί εκ του ασφαλούς εκτοξεύοντας σαν πολυβόλο υποκειμενικές λογικές πλάνες για παραπληροφόρηση.
          Βασικά στοιχεία δημοκρατικού δημόσιου διαλόγου που δεν έμαθες!
          Δουλειά μου είναι να στα μάθω…

          1. Νικανδρος

            Αν περιηγηθείς τα sait της επικράτειας μικρα κ μεγάλα θα διαπιστώσεις πως το 90% των σχολιαστών είναι ανώνυμα για 1 εκατομμύριο λόγους, τα περι κουκούλας στα επιστρέφω για τι υπήρξα αντιστασιακος στη χούντα όταν εσύ μπορεί να ήσουν κ μωρο, τα περί δημοκρατίας στα ξανά επιστρέφω γιατί εγώ κτυπηθηκα από μπάτσους για να είσαι εσύ ελεύθερος κ να λες ότι σου έρθει, σεβασμό λοιπόν στους αγώνες μου για τη δημοκρατια που εννοεις,και μην κρίνεις τις απόψεις άλλων, σχολίασε και άφησε τον ελεύθερο πολίτη να γράφει καρά βούληση, ποιος είσαι εσύ που θα κρίνεις σχολιασμούς;;

Exit mobile version