home design 800Χ400

home design 1170x320

 vasilopoulos banner2

Κρανίδι: Θεατρική παράσταση «Ψυχολογία Συριανού Συζύγου: Χριστίνα»

βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε διασκευή και δραματουργική επεξεργασία της Αιμιλίας Βάλβη και σκηνοθεσίας Γιάννη Λεοντάρη
Ψυχολογία Συριανού Συζύγου Χριστίνα

Τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Ψυχολογία Συριανού Συζύγου: Χριστίνα», βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε διασκευή και δραματουργική επεξεργασία της Αιμιλίας Βάλβη και σκηνοθεσίας Γιάννη Λεοντάρη, ανεβάζει ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας το Σάββατο 5 Μαρτίου στις 8:30μμ στον Πολυχώρο ΑΡΤίκι Μαραϊκε Ηλιού Ντε Γκόνινγκ στο Κρανίδι.

Θεατρική παράσταση ΑΡΤικι

Λίγα λόγια για την παράσταση

Σύρος 1894. Ο σύζυγος και η Χριστίνα. Ένας άνδρας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας – παρών και απών στη σκηνή – παλεύει να «θάψει» τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλεια και αποκάλυψη όλων των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.

Το έργο, «βυθίζεται» στην ανδρική ψυχοσύνθεση για να σχολιάσει πτυχές της ερωτικής συνάντησης και του έγγαμου βίου: κτητικότητα, ερωτισμός, αφοσίωση, πάθος, πλήξη, αμφιβολία, ζήλεια, απιστία. Ο ανδρικός λόγος ακούγεται μέσα από ένα γυναίκειο σώμα, γκρεμίζοντας στερεότυπα και σχολιάζοντας την απουσία του γυναικείου λόγου, τότε και σήμερα.

Να σημειωθεί ότι η παράσταση αποτελεί το καλλιτεχνικό μέρος της διπλωματικής μεταπτυχιακής εργασίας της Αιμιλίας Βάλβη, στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών: «Θέατρο και Κοινωνία: θεωρία, σκηνική πράξη και διδακτική» του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Η εξαίρετη σπαρταριστή νουβέλα «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» του Εμμανουήλ Ροϊδη έχει παρουσιαστεί αρκετές φορές στην ελληνική θεατρική σκηνή. Είναι η πρώτη φορά που το έργο ερμηνεύεται από γυναίκα.

Ορμώμενος από το τελευταίο, το μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού Γιάννης Δεσύπρης δεν είδε με καλό μάτι αυτόν τον νεωτερισμό, σχολιάζοντας πως δεν θα μπορούσε ν’ αποδεχτεί ποτέ ένα κατεξοχήν κλασικό και πασίγνωστο κείμενο που είναι γραμμένο από έναν άνδρα για την ανδρική ψυχοσύνθεση ν’ αποδίδεται από μια γυναίκα, αν και άλλα μέλη της Επιτροπής ανέφεραν πώς από μόνο του αυτό το στοιχείο κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα για κάποιον να παρακολουθήσει την παράσταση αυτή.

Σχόλια

georgopoulos ebea

vasilopoulos banner

banner Μπικάκης

evaggelinou ebea

karaboulis 350 copy
newsletter banner anagnostis