home design 800Χ400

Επίδαυρος: Η σιγή για τον Μίκη Θεοδωράκη και το χειροκρότημα για τον σύγχρονο Οιδίποδα

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης παρουσίασε ένα καινούργιο έργο εμπνευσμένο από τον αρχαίο Οιδίποδα – Το ατελείωτο χειροκρότημα αποζημίωσε την προσπάθεια.

Με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Μίκη Θεοδωράκη έκανε πρεμιέρα χθες στην Επίδαυρο η πολυναμενόμενη παράσταση Οιδίπους (ödipus), του Γερμανού σκηνοθέτη Τόμας Όστερμαϊερ και της δραματουργού Μάγιας Τσάντε. Το έργο που παίζεται αυτό το τριήμερο στο Αρχαίο Θέατρο, συνοδεύει η έκδοσή του, σε μετάφραση Γιάννη Καλιφατίδη, στο πλαίσιο της θεατρικής σειράς του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης παρουσίασε ένα καινούργιο έργο εμπνευσμένο από τον αρχαίο Οιδίποδα. Όσοι από τους θεατές δεν είχαν διαβάσει το πρόγραμμα και είχαν στο μυαλό τους το πρωτότυπο Οιδίποδα ξαφνιάστηκαν, αφού δεν είδαν μια αρχαία τραγωδία.

Φώτο: anagnostis

Τι είδαν οι θεατές

Επρόκειτο για μία εντελώς σύγχρονη εκδοχή του Οιδίποδα, σε ένα έργο που δεν είχε καμία σχέση με το πρωτότυπο. Ίσως για κάποιους δεν έπρεπε να λέγεται Οιδίποδας, ωστοσο οι Γερμανοί δημιουργοί είχαν προϊδεάσει για το τι θα δουν οι θεατές στη συνέντευξη τύπου που προηγήθηκε την Πέμπτη 26 Αυγούστου, λέγοντας πως αυτό είναι ένα καινούργιο έργο. «Ήθελα να έχω έναν διάλογο με το αρχικό κείμενο. Στην πραγματικότητα γράφω ένα καινούργιο έργο, όχι να διορθώσω το αρχαίο», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων η Maja Zade, με το σκηνοθέτη Τόμας Όστερμαϊερ να επισημαίνει πως «Ο μύθος του Οιδίποδα διαβάστηκε έτσι κι αλλιώς στα παλιότερα χρόνια με διαφορετικό τρόπο».

Σε ένα λιτό σκηνικό, ο σκηνοθέτης επέλεξε να βάζει οπερατέρ με κάμερες στη σκηνή και να προβάλλει κοντινά πλάνα από τα πρόσωπα των ηθοποιών με τις εκφράσεις τους σε οθόνη στην δεξιά πλευρά της σκηνής. Αυτό συνέβη περίπου 10 φορές.

Θερμό χειροκρότημα

Η παράσταση, αν και μεγάλη σε διάρκεια, άρεσε στους θεατές, κυρίως για την ερμηνεία των ηθοποιών.

Στο τέλος οι θεατές με ένα παρατεταμένο 10λεπτο χειροκρότημα, επιβράβευσαν τους ηθοποιούς, τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές, οι οποίοι έβγαιναν ξανά και ξανά στην σκηνή.

Το ατελείωτο χειροκρότημα αποζημίωσε την προσπάθεια που έγινε για την παρουσίαση αυτού του έργου, το οποίο ήταν υποτιτλισμένο στα ελληνικά και τα αγγλικά.

Φώτο: anagnostis

Ένας σύγχρονος Οιδίποδας

Αγαπημένος του ελληνικού κοινού, ο Τόμας Όστερμαϊερ επανέρχεται, με τη βερολινέζικη Σάουμπυνε, αυτή τη φορά στην Επίδαυρο, με μια ανατρεπτική πρόταση, μετά από πρόσκληση της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Ο πληθωρικός σκηνοθέτης, γνωστός κατεξοχήν για τον τρόπο του να «ηλεκτρίζει» τα κλασικά κείμενα, επισκέπτεται τον Οιδίποδα Τύραννο, με όχημα, όμως, όχι το ίδιο το έργο του Σοφοκλή, αλλά ένα πρωτότυπο κείμενο με την υπογραφή της Γερμανίδας δραματουργού Μάγιας Τσάντε, που μεταφέρει τον αρχαίο μύθο στην εποχή μας.

Με μια εξαιρετικά σύγχρονη, ελλειπτική γραφή και μέσα από μια πλοκή που διατηρεί αμείωτο το σασπένς, παρακολουθούμε το κουβάρι του μύθου να ξεδιπλώνεται στην Ελλάδα σήμερα, όπου μια οικογένεια Γερμανών βιομηχάνων κάνει τις διακοπές της.

Φώτο: anagnostis

Οι συντελεστές του έργου

Συμπαραγωγή: Schaubϋhne Berlin – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Σκηνοθεσία: Thomas Ostermeier
Σκηνικά: Jan Pappelbaum
Κοστούμια: Angelika Götz
Βίντεο: Matthias Schellenberg – Thilo Schmidt
Μουσική: Sylvain Jacques
Δραματουργία: Maja Zade
Φωτισμοί: Erich Schneider
Παίζουν: Caroline Peters (Κριστίνα), Christian Tschirner (Ρόμπερτ), Renato Schuch (Μίχαελ), Isabelle Redfern (Τερέζα)

Σχόλια

Exit mobile version