home design 800x400

home design 1170Χ320

Χιλιομόδι: “Η τύχη της Μαρούλας” στις Παλιές Αποθήκες του Συνεταιρισμού

Το κωμειδύλλιο του Δημητρίου Κορομηλά από τη Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου, σε σκηνοθεσία του Χρήστου Τσίρτση.

Μια πέτρα που έρχεται και ‘σπάει’ τη τζαμαρία ενός αθηναϊκού αρχοντόσπιτου, επιτρέποντας μας να εισέλθουμε στα ιδιαίτερα του και να δούμε ένα μωσαϊκό χαρακτήρων, όπου πάνω σε αυτό συναντιούνται ο έρωτας και η απάτη, η ελπίδα κι η φτώχια, το μικρό και το μέγα και ό,τι αντιφατικό μας συνθέτει, αιώνες τώρα. Οι ήρωες σμίγουν σε ένα γαϊτανάκι σχέσεων με χιούμορ και τραγούδι, πίκρες και χαρές. Η πέτρα μας δίνει την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε σε ένα πρωτότυπο σκηνικό στο Χιλιομόδι.

Το κωμειδύλλιο του Δημητρίου Κορομηλά “Η Τύχη της Μαρούλας” ανεβαίνει στις Παλιές Αποθήκες του Συνεταιρισμού Χιλιομοδίου από τη Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου, σε σκηνοθεσία του Χρήστου Τσίρτση.

Φωτογραφία: Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου/Facebook

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο σημείωμα της Θεατρικής Σκηνής που συνοδεύει το πρόγραμμα: «Με την ανάπτυξη της αστικής τάξης και τη συσσώρευση μεγάλου μέρους του πληθυσμού της επαρχίας στην Αθήνα, ένα νέο θεατρικό είδος αναπτύσσεται και αποκτά μεγάλη απήχηση στο κοινό, το Κωμειδύλλιο. Πρόκειται για μουσική κωμωδία με ηθογραφικό περιεχόμενο, η οποία στις αρχές του 20ου αιώνα θα εξελιχθεί στην Ελληνική Οπερέτα. Συνδυάζει τη μονόπρακτη κωμωδία με την οπερέτα, τη δημοτική γλώσσα και τα τοπικά ιδιώματα με την ευρωπαϊκή μουσική, την ηθογραφία με τη λαογραφία και πλαισιώνεται από χαρακτήρες της ελληνικής επαρχίας.

Το Κωμειδύλλιο πρωτοεμφανίζεται στο ελληνικό θέατρο με το έργο του Δημητρίου Κορομηλά, «Η τύχη της Μαρούλας» στα 1889.

“Καλοστημένο το έργο, στηριγμένο γόνιμα στα πρότυπα της γαλλικής κωμωδίας φάρσας, σπουδαίο στο σύνολό του και με μια υποδειγματική πρώτη πράξη· παρόμοιά της δεν έχει δει για την ώρα η ελληνική σκηνή ως προς τη δεξιοτεχνική της εντέλεια” γράφει ο Ιστορικός του Νεοελληνικού Θεάτρου Γιάννης Σιδέρης.

Φωτογραφία: Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου/Facebook

Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται σε ένα αρχοντόσπιτο των Αθηνών. Πρόκειται για μια πλούσια αστική οικογένεια που διαθέτει και αρκετό υπηρετικό προσωπικό: μάγειρο, παραμάγειρο, αμαξηλάτη, ιπποκόμο, θαλαμηπόλους, σιδερώτρια, υπηρέτριες και θυρωρό. Στο προσωπικό συγκαταλέγεται και η Μαρούλα, η «πλύντρια» του σπιτιού. Είναι κόρη ενός φτωχού αμπελουργού από την Άνδρο, έντιμη κι εργατική, και σ’ αυτήν πέφτει το μεγαλύτερο φορτίο της δουλειάς του σπιτιού, αφού καμιά άλλη υπηρέτρια της δεν τη βοηθάει στη βαρύτατη δουλειά της πλύστρας, από ζήλια και κακία γιατί είναι πολύ όμορφη. Η Μαρούλα βρίσκεται σε ηλικία γάμου και την αγαπάει ο Χρήστος, ο μάγειρος του σπιτιού, ένας τέλειος λαϊκός τύπος, αισθαντικός και ανιδιοτελής, ο οποίος, όμως, μάταια τη φροντίζει και της φτιάχνει γλυκά. Εκείνη προτιμάει τον Κωνσταντή τον αμαξά, «ασίκη και νταή» στην εμφάνιση, αλλά αυτός, σκληρός και συμφεροντολόγος, δεν ανταποκρίνεται και δηλώνει ότι θα παντρευτεί μονάχα όταν πάρει πολλή προίκα…

Και, ξαφνικά, φτάνει από την Άνδρο ο πατέρας της Μαρούλας, ο πονηρός Λινάρδος, με μια πολύτιμη αρχαία πέτρα κι όλα ανατρέπονται… Μέσα από τη χιουμοριστική και κεντημένη γραφή του Κορομηλά, παρακολουθούμε τη ζωή των υπηρετών στην αστική Αθήνα   του   τέλους   του   19ου   αιώνα   και   τους   χαρακτήρες διαφόρων κοινωνικών τύπων της εποχής. Η μουσική, τα τραγούδια κι ο χορός δημιουργούν μια ευφρόσυνη απολαυστική ατμόσφαιρα και κρατούν το ενδιαφέρον των θεατών από την αρχή μέχρι το τέλος».

Οι παραστάσεις θα δοθούν στις Παλιές Αποθήκες του Συνεταιρισμού στο Χιλιομόδι από τις 25 Ιουλίου έως τις 9 Αυγούστου καθημερινά, εκτός Τρίτης και Πέμπτης.

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:15

Τηλέφωνο επικοινωνίας – κρατήσεις θέσεων: 6908961157

Έχουν ληφθεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για τον Covid-19

Σχόλια

ΕΥΧΕΣ ΕΟΡΤΩΝ

poulas banner 2024
doris banner efxes2024
newsletter banner anagnostis