home design 800Χ400

Οι Βάτραχοι και το κοινό στην Επίδαυρο

|

Χρόνος ανάγνωσης

3 λεπτά

|

0 Σχόλια στο Οι Βάτραχοι και το κοινό στην Επίδαυρο

Η πρώτη φετινή παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου ήταν και η πρώτη παρουσία της σκηνοθέτιδας Αργυρώς Χιώτη στην Επίδαυρο. Ήταν οι «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη, «ένας λυγμός του κωμικού», όπως σημειώνει στο πρόγραμμα ο μεταφραστής του έργου Νίκος Παναγιωτόπουλος;

Η παράσταση παρουσιάστηκε για δεύτερη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου το βράδυ του Σαββάτου με αυστηρά υγειονομικά μέτρα και περισσότερο κόσμο απ’ ότι την Παρασκευή.

Μάλιστα μεταδόθηκε σε live streaming αποκλειστικά για τους κατοίκους του εξωτερικού.

Οι Ακύλλας Καραζήσης και Νίκος Χατζόπουλος, και η μεταξύ τους σκηνική συνάντηση – διαμάχη ως Ευριπίδης και Αισχύλος αντίστοιχα, ήταν η πολυαναμενόμενη σκηνή της παράστασης.

Το σκηνικό ήταν λιτό, ένας μακρύς διάδρομος που οδηγεί στον κάτω κόσμο.

Η μουσική «έδενε» όμορφα με την παράσταση και άρεσε στο κοινό.

Οι θεατές με το παρατεταμένο χειροκρότημα στο φινάλε έφεραν πολλές φορές στη σκηνή τους ηθοποιούς και τους συντελεστές

08Φωτογραφία: anagnostis

Οι Βάτραχοι του Αριστοφάνη

Με κεντρικό της θέμα τον ξεπεσμό της πνευματικής δημιουργίας στην πόλη της Αθήνας ως απόρροια του βάλτου στον οποίο έχει περιέλθει η κοινωνία, η κωμωδία «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη διδάχτηκε το 405 π.Χ. Έχει προηγηθεί ο θάνατος των δύο τραγικών ποιητών Αισχύλου και Ευριπίδη, ενώ την επόμενη χρονιά η Αθήνα θα νικηθεί οριστικά στον Πελοποννησιακό πόλεμο.

Αυτό είναι το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της κωμωδίας αυτής, μέσα από την οποία εξυμνείται και προτείνεται ηθικά και πολιτικά η συμφιλίωση ως φάρμακο για το κλείσιμο των πληγών του πολέμου.

Το έργο χωρίζεται σε δύο μέρη: Στη διαδρομή, πορεία και άφιξη του μεταμφιεσμένου σε Ηρακλή, Διονύσου και του υπηρέτη του Ξανθία στον Άδη, και στην αντιπαράθεση Αισχύλου – Ευριπίδη για το ποιος θα πρέπει να επιστρέψει στην Αθήνα ώστε να τη βγάλει από την πνευματική ένδεια στην οποία έχει περιπέσει. Ίσως είναι η πιο «σοβαρή» κωμωδία του Αριστοφάνη με την έννοια ότι το κωμικό στοιχείο, ιδιαίτερα στο πρώτο μέρος, βρίσκεται γερά θαμμένο και ανασύρεται μέσα από την εναλλαγή με το σοβαρό, και αυτό την κάνει πιο δύσκολη στη σκηνική αποτύπωσή της.

Φωτογραφία: anagnostis

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος, Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη, Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη, Μουσική: Jan Van Angelopoulos, Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας, Προπόνηση – Ακροβατικά: Μανούκ Καρυωτάκης, Βοηθός σκηνοθέτιδας: Κατερίνα Κώτσου, Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζούλια, Βοηθός ενδυματολόγου – Ειδικές κατασκευές: Άελλα Τσιλικοπούλου, Βοηθός στη δραματουργία: Elyssa Brunel Leydet, Τεχνικός σύμβουλος ήχου: Brian Coon, Κατασκευή σκηνικού: Lazaridis Scenic Studio, Ζωγραφική σκηνικού: Φρέντυ Γκίζας, Κατασκευή κοστουμιών: Λίτσα Μουμούρη, Έφη Καραντάσιου.

Φωτογράφος παράστασης: Γκέλυ Καλαμπάκα

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Εύη Σαουλίδου (Ξανθίας), Μαρία Κεχαγιόγλου (Διόνυσος), Μιχάλης Βαλάσογλου (Ηρακλής), Μανούκ Καρυωτάκης (Νεκρός), Ευθύμης Θέου (Χάρος, Αιακός, Πλούτων), Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη (Θεράπαινα, Ξενοδόχα Α’), Χαρά Κότσαλη (Ξενοδόχα Β’), Δήμητρα Βλαγκοπούλου (Υπηρέτης), Ακύλλας Καραζήσης (Ευριπίδης), Νίκος Χατζόπουλος (Αισχύλος), Αντώνης Μυριαγκός (Κορυφαίος).

Χορός βατράχων και μυστών: Μιχάλης Βαλάσογλου, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Ευθύμης Θέου, Μανούκ Καρυωτάκης, Χαρά Κότσαλη, Σπύρος Μάστορας, Αντώνης Μυριαγκός, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη.

Οι «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Αργυρούς Χιώτη συνεχίζουν και ολκληρώνουν τις παραστάσεις τους στην Επίδαυρο την Κυριακή 11 Ιουλίου.

Φωτογραφία: anagnostis

Σχόλια

Exit mobile version