home design 800Χ400

Η Κορίνθια Μπέττυ Χαρλαύτη ερμηνεύει τον Επιτάφιο του Μίκη

Μια σπουδαία συναυλία με την Κορίνθια σολίστ Μπέττυ Χαρλαύτη θα παρουσιαστεί σήμερα Μεγάλη Παρασκευή 30 Απριλίου, σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση.

Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα του σπουδαίου Μίκη Θεοδωράκη, τον Επιτάφιο (1958) και τον Διόνυσο (1985), σε παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η μετάδοση θα γίνει από την ΕΡΤ2, στις 15.00.

Η τηλεοπτική μετάδοση αυτών των έργων δίνει τη μοναδική ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει δύο πολιτικά έργα θρησκευτικής φόρμας του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη που σπανίως παρουσιάζονται ζωντανά.

Η συναυλία βιντεοσκοπήθηκε τον Οκτώβριο του 2020 στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, χωρίς τη φυσική παρουσία κοινού, λόγω των μέτρων για την πρόληψη διάδοσης του κορωνοϊού.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) προς την Εναλλακτική Σκηνή.

Της τηλεοπτικής μετάδοσης της συναυλίας θα προηγηθεί ραδιοφωνική μετάδοση του έργου Επιτάφιος του Μίκη Θεοδωράκη στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου 2021, στις 20.00. Στη μετάδοση ο Κώστας Θωμαΐδης.

Ο Επιτάφιος παρουσιάζεται σε νέα ενορχήστρωση του Γιάννη Μπελώνη, ενώ το έργο ερμηνεύει η Μπέττυ Χαρλαύτη, μια τραγουδίστρια με μεγάλη θητεία στο ρεπερτόριο του συνθέτη. Ο Διόνυσος παρουσιάζεται ξανά μετά από δεκαετίες, ερμηνευμένος από τον Ζαχαρία Καρούνη, έναν από τους σημαντικότερους ερμηνευτές της νέας γενιάς. To ενδεκαμελές μουσικό σύνολο διευθύνει η Λίζα Ξανθοπούλου. Συμμετέχουν το φωνητικό σύνολο chórεs (Επιτάφιος) και η Χορωδία της ΕΡΤ (Διόνυσος).

Δύο τραυματικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας ενέπνευσαν τον μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη για τη δημιουργία ισάριθμων πολιτικών έργων θρησκευτικής φόρμας.

Η αιματηρή απεργία στη Θεσσαλονίκη του 1936 και το ομότιτλο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου ήταν η πρώτη ύλη του Επιταφίου, ενός από τα σπουδαιότερα και γνωστότερα έργα του συνθέτη, που συνιστά ένα πραγματικό πολιτικό και ελληνικό Stabat mater.

Τα Δεκεμβριανά (1944) ήταν η μαγιά για τη δημιουργία του λιγότερο γνωστού αλλά εξίσου αριστουργηματικού Διόνυσου, ενός μακρού θρήνου για τη θυσία των εφήβων, αγοριών και κοριτσιών, που έπεσαν κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου στη μάχη του Μακρυγιάννη.

Σχόλια

Exit mobile version