«And the Oscar goes to…». Απόψε αυτή η χαρακτηριστική φράση θα ακουστεί για 93η φορά στην ιστορία της Ακαδημίας Κινηματογράφου των ΗΠΑ και χιλιάδες φλας θα αστράψουν σε μια ξεχωριστή όσο και ιδιαίτερη βραδιά.
Αρχικά, η 93η τελετή ήταν προγραμματισμένη για την 28η Φεβρουαρίου, ωστόσο η πανδημία Covid-19 οδήγησε στο κλείσιμο κινηματογράφων παγκοσμίως στα μέσα Μαρτίου, ενώ οι παραγωγές κινηματογραφικών ταινιών παγκοσμίως ανεστάλησαν.
Μια ξεχωριστή τελετή
Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε ότι η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, της υψηλότερης διάκρισης στη βιομηχανία του κινηματογράφου, δεν θα διεξαχθεί με τηλε-τελετή, όπως έγινε με την απονομή των Χρυσών Σφαιρών, αλλά με φυσική παρουσία των καλεσμένων και 170 άτομα κοινό.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των διοργανωτών, οι διάσημοι προσκεκλημένοι καλούνται από τους διοργανωτές των Όσκαρ 2021 να μην φορούν μάσκες όσο γράφουν οι κάμερες, ωστόσο τους ζητείται ευγενικά να το κάνουν όσο η τελετή βρίσκεται σε διαφημίσεις ή παρουσιάζει εμβόλιμα βίντεο.
Φυσικά όλοι οι παρευρισκόμενοι αναμένεται να υποβάλλονται σε θερμομέτρηση πριν την είσοδό τους στον χώρο της απονομής, ενώ όσοι αστέρες παρευρεθούν θα υποβληθούν σε τεστ ανίχνευσης της Covid-19, προκειμένου να έχουν τα αποτελέσματα «εντός ενός λεπτού».
Ο πρόεδρος της Ακαδημίας, Ντέιβιντ Ρούμπιν ανακοίνωσε ήδη από το Μάρτιο ότι η τελετή θα διεξαχθεί σε έναν ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό στην καρδιά του Λος Άντζελες, περίπου 12 χιλιόμετρα από το Dolby Theater όπου διεξάγονται παραδοσιακά οι τελετές, προκειμένου να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας, στο πλαίσιο των μέτρων κατά της πανδημίας.
Τη βραδιά της απονομής των Όσκαρ 2021 θα σκηνοθετήσει για έκτη φορά ο Γκλεν Γουάις με την παραγωγή να ανήκει στο Στίβεν Σόντερμπεργκ, σκηνοθέτη της ταινίας «Contagion».
«Το σχέδιό μας είναι, για φέτος, τα Όσκαρ να μοιάζουν σε μια ταινία, όχι σε ένα τηλεοπτικό θέαμα», είπε ο ίδιος ο Σόντερμπεργκ.
«Θα κάνουμε ότι μπορούμε για να προσφέρουμε μια ευχάριστη και ασφαλή σε όλους όσοι θα προσέλθουν αυτοπροσώπως, βραδιά, όπως και στα εκατομμύρια κινηματογραφόφιλους παγκοσμίως και έχουμε την αίσθηση ότι το να το κάνουμε αυτό ψηφιακά θα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα», είπαν οι παραγωγοί.
Οι υποψηφιότητες
Καλύτερη Ταινία
«Nomadland»
«Η Δίκη των 7 του Σικάγου»
«Mank»
«Minari»
«Promising Young Woman»
«The Father»
«Sound of Metal»
«Judas and the Black Messiah»
Σκηνοθεσία
Κλόι Ζάο για το «Nomadland»
Ντέιβιντ Φίντσερ για το «Mank»
Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»
Λι Άιζακ Τσουνγκ για το «Minari»
Τόμας Βίντερμπεργκ για το «Άσπρο Πάτο»
Α’ Ανδρικός Ρόλος
Ριζ Άχμεντ για το «Sound of Metal»
Τσάντγουικ Μπόουζμαν για το «Ma Rainey’s Black Bottom»
Γκάρι Όλντμαν για το «Mank»
Άντονι Χόπκινς για το «The Father»
Στίβεν Γιούν για το «Minari»
Α’ Γυναικείος Ρόλος
Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Nomadland»
Κάρεϊ Μάλιγκαν για το «Promising Young Woman»
Βαϊόλα Ντέιβις για το «Ma Rainey’s Black Bottom»
Βανέσα Κίρμπι για το «Pieces of a Woman»
Άντρα Ντέι για το «The United States vs. Billie Holiday»
B’ Γυναικείος Ρόλος
Ολίβια Κόλμαν για το «The Father»
Γιουν Γιου-τζουνγκ για το «Minari»
Μαρία Μπακάλοβα για το «Borat Subsequent Moviefilm»
Αμάντα Σέιφριντ για το «Mank»
Γκλεν Κλόουζ για το «Hillbilly Elegy»
Β’ Ανδρικός Ρόλος
Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah»
Λέσλι Όντομ Τζ. για το «One Night in Miami…»
Σάσα Μπαρόν Κοέν για τη «Δίκη των 7 του Σικάγου»
Πολ Ράσι για το «Sound of Metal»
Λακίθ Στάνφιλντ για το «Judas and the Black Messiah»
Φωτογραφία
Έρικ Μέσερσμιντ για το «Mank»
Τζόσουα Τζέιμς Ρίτσαρντς για το «Nomadland»
Ντάριους Βόλσκι για το «News of the World»
Φαίδων Παπαμιχαήλ για το «Η Δίκη των 7 του Σικάγου»
Σον Μπόμπιτ για το «Judas and the Black Messiah»
Διασκευασμένο Σενάριο
Ραμίν Μπαχρανί για το «The White Tiger»
Κεμπ Πάουερς για το «One Night in Miami…»
Κρίστοφερ Χάμπτον και Φλόριαν Ζέλερ για το «The Father»
Κλόι Ζάο για το «Nomadland»
Πίτερ Μπέιναμ, Σάσα Μπαρόν Κοέν, Τζίνα Φρίντμαν, Αντονι Χάινς, Λι Κερν, Νταν Μέιζερ, Νίνα Πεντράντ, Έρικα Ριβινόγια, Νταν Σουίμερ για το «Borat Subsequent Moviefilm»
Πρωτότυπο Σενάριο
Λι Αϊζακ Τσανγκ για το «Minari»
Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»
Άαρον Σόρκιν για τη «Δίκη των 7 του Σικάγου»
Εϊμπραμ Μάρντερ, Ντάριους Μάρντερ, Ντέρεκ Σιαφράνς για το «Sound of Metal»
Γουίλ Μπέρσον, Σάκα Κινγκ, Κιθ Λούκας, Κένεθ Λούκας για το «Judas and the Black Messiah»
Μουσική
Da 5 Bloods
Soul
Mank
Minari
News of the World
Κοστούμια
Mank
Ma Rainey’s Black Bottom
Emma
Mulan
Pinocchio
Μοντάζ
Sound of Metal
Nomadland
The Trial of the Chicago 7
The Father
Promising Young Woman
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank»
Ντέιβιντ Κρανκ για το «News of the World»
Νέιθαν Κρόουλι για το «Tenet»
Μαρκ Ρίκερ για το «Ma Rainey’s Black Bottom»
Πίτερ Φράνσις, Κάθι Φέδερστοουν για το «The Father»
Διεθνής Ταινία
Άσπρο Πάτο (Δανία)
Collective (Ρουμανία)
Quo Vadis, Aida? (Βοσνία και Ερζεγοβίνη)
Better Days (Χονγκ Κονγκ)
The Man Who Sold His Skin (Τυνησία)
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Soul (Pixar)
Wolfwalkers (Apple TV+/GKIDS)
Over the Moon (Netflix)
Φύγαμε (Pixar)
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (Netflix)
Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
Crip Camp
Time
Collective
The Mole Agent
My Octopus Teacher
Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
A Concerto Is a Conversation
A Love Song for Latasha
Colette
Hunger World
Do Not Split